امسال شبکه مستند سیما پنج ساله می‌شود. در دوره مدیریت جدید با توکل به خدا سعی بر آن شد تا زمینه برای ورود پیشکسوتان به شبکه مستند مهیا و قدر جوانان مستعد مستندساز که شاید در گذشته چندان به آنها توجه نمی‌شد دانسته شود.
کد خبر: ۸۶۲۳۹۴
رسانه ملی و پیوند عمیق با مردم

چنانچه دکتر سرافراز، ریاست محترم رسانه ملی در همایش «میم مثل مستند» ذکر کردند: «ما باید برای احیای مستند از تجارب پیشکسوتان استفاده کنیم تا راه برای نسل جدید باز شود. همچنین باید از مستند اولی‌ها حمایت کنیم و برای کارهای آنها برنامه داشته باشیم» به همین جهت ما با رمز «جوانگرایی» کار خود را آغاز کردیم. زیرا هرجا حضور جوانان باشد، سلیقه توده مردم که صاحبان اصلی رسانه هستند به آن سمت و سو کشیده خواهد شد.

این وظیفه مهم و خطیری است که مدیریت جدید با اعتماد به جوانان به آنها محول کرده است. به این جهت مجموعه تصمیم‌سازان شبکه مستند اراده کرده‌اند نسل جوان و انقلابی امروز را سکاندار بخش‌های مختلف شبکه کنند؛ چراکه آنها سلیقه را می‌شناسند و آن را هدایت می‌کنند.

یادمان باشد که رهبر معظم انقلاب در دیدار مدیران ارشد رسانه ملی فرمودند: «همه پیشرفت‌های روزافزون محیط مجازی در خدمت تحقق اهداف جنگ نرم است، اما مهم‌تر از این امکانات و پیشرفت‌های سخت افزاری، لشکر عظیم نخبگان فکری، سیاسی، ادبی، اجتماعی و فعالان برجسته ارتباطات و رشته‌های مختلف هنری است که عقبه نرم‌افزاری قوی و تأثیرگذاری برای تحقق اهداف جنگ نرم فراهم آورده است.» بنابراین توجه به قدرت رسانه در فرهنگ‌سازی جامعه امری جدی است و جلوگیری از نفوذ فرهنگی و نرم بدون استفاده از نیروهای نخبه و رسانه‌شناس محقق نخواهد شد.

امیر تاجیک

مدیر شبکه مستند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها