جمعیتی که تعدادشان حدود 24 میلیون نفر برآورد شده است

جوانی به وقت فراموشی

جلسات و راهکارهای متعددی تاکنون برای رفع مشکلات جوانان برگزار و ارائه شده، اما کمتر جلسه و راهکاری را می‌توان یافت که در حل مشکل جوانان موثر بوده باشد.
کد خبر: ۸۶۱۶۷۹
مشکلات جوانان در محاق

در حال حاضر رسیدگی به امور جوانان به معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان سپرده شده، اما مشکلات آنها جدی گرفته نمی‌شود.

در واقع غلبه ورزش بر حوزه جوانان سبب شده این حوزه در محاق قرار بگیرد.

بررسی میزان بودجه‌ای که به معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان اختصاص پیدا می‌کند، بی‌توجهی به جوانان را اثبات می‌کند؛ زیرا بودجه‌ای که برای جوانان در نظر گرفته شده برای هر شهرستان یک میلیون تومان است به همین خاطر نمی‌توان به‌درستی مشکلات حوزه جوانان را پوشش داد و برای رفع آنها تلاش کرد.

دراین میان ازدواج را باید مهم‌ترین موضوع دانست زیرا زندگی جوانان و جامعه تحت‌تاثیر آن قرار دارد البته برای حمایت و تشویق جوانان به ازدواج سیاست‌های خوبی در نظر گرفته شده، اما عملی کردن آنها به ابزارهای مناسبی نیاز دارد.

شورای عالی جوانان یکی از این سیاست‌های مناسب است که می‌تواند زمینه را برای تصمیم‌گیری‌های مناسب در حوزه جوانان فراهم کند.

رسیدگی به مشکلات جوانان مانند ازدواج باید در این شورا دنبال شود البته شخص رئیس‌جمهور نیز باید در آن شرکت کند تا دستگاه‌های عضو نیز تصمیم‌هایی را که در این شورا گرفته می‌شود، جدی بگیرند.

علاوه بر این در این شورا راهکار و عملکردهایی که تاکنون برای بهبود وضع جوانان در نظر گرفته شده باید مورد بازبینی قرار گیرد، زیرا گزارش‌هایی که سازمان ثبت‌ احوال کشور درباره روند رشد طلاق و کاهش ازدواج در کشور ارائه می‌کند، نگران‌کننده است.

به نظر می‌رسد باید آسیب‌شناسی مناسبی در حوزه ازدواج و طلاق صورت بگیرد، چون مسائل مختلفی در آن نقش دارد؛ از مسکن، اشتغال و آموزش گرفته تا اعتیاد و نبود سواد استفاده از دنیای مجازی.

این در حالی است که حل این مشکلات نیز از عهده یک وزارتخانه یا سازمان برنمی‌آید و مهار آنها نیاز به عملکرد مناسب تمامی سازمان و وزارتخانه‌ها دارد؛ زیرا تا زمانی که تمامی دستگاه‌ها برای رسیدگی به امور جوانان با یکدیگر همکاری نکنند نمی‌توان به حل مسائل حوزه جوانان امیدوار بود.

میرهادی قره سید رومیانی - نایب رئیس فراکسیون جوانان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها