وزیر انرژی آمریکا تاکید کرد:‌ تحریم‌های ایران در ماه ژانویه زمانی که آژانس تایید کند تهران به تعهداتش عمل کرده است، برداشته خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۱۴۵۴
تحریم ‌های هسته ای ایران در ژانویه برداشته می‌شود

ارنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا در گفت‌وگو با شبکه سی ان ان با اشاره به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص مسائل باقیمانده در برنامه هسته‌ای گذشته و حال ایران که عصر روز چهارشنبه منتشر شد، گفت: هیچ نگرانی درباره فعالیت‌های ایران در ارتباط با تسلیحات هسته‌ای یا فعالیت‌هایی در چرخه سوخت، در چارچوب توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5‌ وجود ندارد.

وزیر انرژی آمریکا افزود: ما متعهد به لغو تحریم‌های مرتبط هسته‌ای ایران هستیم. من تاکید می کنم که تحریم‌های هسته‌ای و نه تحریم‌هایی که در ارتباط با دیگر مسائل است، در ماه ژانویه زمانی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایبندی ایران به تعهداتش را تایید کند، برداشته خواهد شد. واضح است که این تعهدات سخت و البته ضروری هستند.

وی تصریح کرد: توافق ما این است که آن‌ها (ایرانی‌ها) باید در ازای رفع تحریم‌های مرتبط هسته‌ای، برنامه هسته‌ای خود را به میزان قابل توجهی محدود کنند.

رضا نجفی، نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنج‌شنبه گفت:‌ معاون مدیرکل آژانس تاکید کرده است که از نظر آژانس، نقشه راه پایان یافته و هیچ نیازی به اقدامات جدید و یک نقشه راه دوم وجود ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها