کشف ژنی که در صورت عملکرد صحیح خطر نارسایی های قلبی و عروقی را کاهش می دهد دانشمندان را به تولید داروهای جدید برای بیماران قلبی امیدوار کرده است.
کد خبر: ۸۶۱۴۰۳
کشف ژن خواب که با نارسایی قلبی ارتباط دارد

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد موفق به کشف ژنی شده اند که به عقیده آنها در صورتیکه عملکرد بی نقصی در بدن داشته باشد احتمال بروز ناراحتی های قلبی را کاهش داده و در عین حال شانس درمانهای پزشکی را نیز افزایش می دهد.

از این رو می توان از دستاورد اخیر برای تولید داروهای مؤثر در درمان ناراحتی های قلبی و عروقی بهره برد.

این ژن مرتبط با پروتئینی است که نخستین بار فرم جهش یافته ای از آن به عنوان عامل بروز حمله در خواب تشخیص داده شد.

در سراسر جهان هزینه های مربوط به نگهداری از بیماران قلبی سرسام آور گزارش شده است. تنها در آمریکا این رقم بالغ بر ۴۰ میلیارد دلار در سال است.

از آن گذشته تاکنون تکنیک های درمانی محدودی ارایه شده و آنهایی که هم اکنون در مراکز درمانی سراسر جهان به کار گرفته می شوند نیز اثرات مختلفی بر روی بیماران گوناگون دارند.

همچنین یکی دیگر از چالش های پیش رو در این زمینه فقدان شناسایی ژن هایی بوده که ارتباط قطعی با ناراحتی های قلبی داشته باشند اما اکنون امید می رود که این ژن تازه شناسایی شده درهای جدیدی به سوی کشف تکنیک های درمای مؤثر برای بیماران قلبی بگشاید.

به گزارش مهر، محققان پس از بررسی های طولانی به این باور رسیده اند که جهش های ژنتیکی در بیماران قلبی مختلف موجب می شود که واکنش متفاوتی به درمان های یکسان نشان دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها