آب پاکی نخست وزیر عراق روی دست آمریکایی ها

حیدر العبادی: عراق به نیروهای زمینی خارجی نیازی ندارد

نخست وزیر عراق پس از انتشار اخباری از سوی واشنگتن مبنی بر اعزام قریب الوقوع یگان های ویژه زمینی آمریکایی به عراق گفت: عراق به نیروهای زمینی خارجی نیازی ندارد.
کد خبر: ۸۶۱۲۹۶
حیدر العبادی: عراق به نیروهای زمینی خارجی نیازی ندارد

حیدر العبادی در بیانیه ای اعلام کرد: دولت عراق تاکید می کند که هر گونه عملیات نظامی یا استقرار نیروهای بیگانه ویژه یا غیر ویژه در هر جایی از عراق بدون موافقت حکومت این کشور، هماهنگی با آن و احترام کامل به حاکمیت عراق امکان پذیر نیست.

این بیانیه نخست وزیر عراق ساعاتی پس از آن منتشر شد که حیدر العبادی برای زیارت اربعین حسینی به شهر مقدس کربلا رفت و با نماینده آیت الله سیستانی دیدار کرد.

دبیرکل سازمان بدر و فرمانده نیروهای مردمی عراق نیز روز سه شنبه، حضور نیروی زمینی آمریکا را در این کشور رد کرد و گفت: به آمریکا اجازه نخواهیم داد حالا که از در بیرون رفته دوباره از پنجره به کشور بازگردد.

به گزارش ایرنا، «هادی العامری» روز دوشنبه با بیان اینکه عراق به حضور نیروی زمینی خارجی هیچ نیازی ندارد، افزود: بار دیگر تاکید می کنیم که مخالف هرگونه پیشنهادی برای اعزام نیروی زمینی آمریکا و یا هر کشور خارجی به عراق هستیم.

وی تاکید کرد، مخالفت ما با این گونه پیشنهادها و درخواست ها قطعی است و ما چنین پیشنهادهایی را به هیچ وجه نخواهیم پذیرفت.

دبیر کل سازمان بدر عراق گفت، بیش از 500 مستشار نظامی آمریکایی که هم اکنون در عراق بسر می برند، تاکنون چه اقدامی انجام داده اند؟

وی افزود، ملت و نیروهای مردمی عراق بازگشت آمریکایی ها را به کشورشان به هیج وجه نخواهند پذیرفت.

این در حالی است که رسانه ها به نقل از «جان مک کین» رئیس کمیته نیروهای مسلح در کنگره آمریکا و «لیندسی گراهام» دیگر سناتور جمهوریخواه گزارش دادند که آنها خواستار اعزام نیروی زمینی به عراق و سوریه برای مبارزه با داعش و افزایش تعداد نیروهای نظامی آمریکایی در عراق به 10هزار نفر شده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها