موفقیت و پیشرفت بانوان ورزشکار در سال‌های اخیر ملموس و قابل توجه بوده و در ورزش بانوان یک جهش فوق‌‌العاده در سال‌های اخیر داشته‌ایم. با توجه به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به جایگاه زناندر ورزش ، این موفقیت‌ها بیشتر شده و روند رو‌به رشدی داشته است.
کد خبر: ۸۶۱۲۵۵
مسیر طولانی

خوشبختانه در چند سال اخیر هر بار فرصتی در اختیار بانوان ورزشکار ایران قرار گرفته، توانسته‌اند به صورت خیلی خوبی عمل کنند و به نحو احسن از این فرصت‌ها بهره ببرند.
مسیر روبه رشدی را در ورزش بانوان شاهد هستیم و داریم سعی می‌کنیم که از تمامی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های فدراسیون‌ها برای ورزش بانوان استفاده کنیم هر چند که شخص بنده اعتقاد دارم که در این خصوص راه درازی را در پیش داریم و جای کار بیشتری برای ورزش بانوان است که با سعی و تلاش در آینده خیلی نزدیک شاهد موفقیت بیشتری از بانوان ورزشکار باشیم. در این چند سال اخیر تعدادی از فدراسیون‌ها توانسته‌اند در مورد ورزش بانوان انتظارات زیادی را برآورده کنند و نتیجه‌گیری‌های خوبی را داشته باشند و تعدادی از فدراسیون‌ها متاسفانه هنوز نتوانسته‌اند آن جایگاهی که ورزش بانوان داشته باشد را به طور مطلوب نشان دهند، برنامه ما بیشتر برای این فدراسیون‌هاست که آنها نیز پیشرفت داشته باشند.
شاید یکی از مهم‌ترین موفقیت‌های ورزش بانوان در سال‌های بعد از انقلاب کسب همزمان سهمیه المپیک و پارالمپیک توسط یک بانوی ورزشکار باشد. اتفاقی که در تاریخ نظیر آن را نداشته‌ایم. خانم نعمتی به عنوان یک زن مسلمان ایرانی برای اولین بار در ایران این کار بزرگ را انجام داد و این باور را در همگان ایجاد کرد که هیچ چیز نمی‌تواند مانع از پیشرفت و افتخار‌آفرینی یک بانوی ایرانی شود. ایشان برای رسیدن به این هدف زحمات بسیار زیادی کشیده و به عنوان نماینده‌ای از ایران نشان داد که این پتانسیل در جوان‌های ما وجود دارد. خانم نعمتی می‌تواند یک الگوی بسیار خوب برای تمامی دخترهای ایران زمین باشد.
حمایت، تجلیل و قدردانی از چنین قهرمانانی که باعث افتخار و سربلندی ایران می‌شوند و پرچم ایران را در سطح جهان به اهتزاز در می‌آورند، وظیفه وزارت ورزش و جوانان است و ما می‌کوشیم تا با تجلیل و حمایت از این بانوان تاریخساز ضمن ایجاد انگیزه بیشتر برای آنها، بستر را برای موفقیت‌های بیشتر فراهم کنیم.

رباب شهریان/ معاونت ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها