ناگفته‌های فاطمه کرم‌زاده؛ دختر 17 ساله و طلایی تیراندازی ایران

مادر المپیکی آینه من است

فقط 17 سال دارد، اما در همین 3 سالی که به عضویت تیم ملی تیراندازی درآمده، یک دوجین مدال آسیایی و جهانی کسب کرده است؛ از نقره تیمی 10 متر بادی جهانی تا طلای انفرادی و تیمی جوانان 50 متر تفنگ خفیف آسیا، نقره انفرادی و طلای تیمی سه وضعیت آسیایی، طلای تیمی 10 متر بادی آسیایی.‌
کد خبر: ۸۵۹۵۰۹
مادر المپیکی آینه من است

«فاطمه کرم‌زاده» را باید ستاره جدید تیراندازی ایران نامید؛ دختری از جنوب کشور که همین دو هفته پیش و در مسابقات قهرمانی آسیا در کویت به تنهایی 4 مدال طلای تیمی و انفرادی را به گردن آویخت و جالب آن که همین استعداد درخشان، قبل از تیراندازی عاشق شمشیربازی بود، اما به دلیل این‌که در بوشهر باشگاهی برای آموزش این رشته وجود نداشت، راهی رشته تیراندازی شد تا اینچنین افتخارآفرین باشد. ناگفته‌های فاطمه کرم‌زاده، این استعداد درخشان تیراندازی کشور را از زبان خودش بخوانید.

دختری 17 ساله، از خطه جنوب
سال 77 به عنوان عضو چهارم، یک خانواده سه نفره در خرمشهر به دنیا آمدم. یک خواهر بزرگ‌تر از خودم دارم که برعکس من به فعالیت‌های هنری می‌پردازد، اکنون به همراه خانواده در شهر زیبا و گرم بوشهر زندگی می‌کنم و خوشحالم که به عنوان یک دختر جنوبی با کسب مدال طلای قهرمانی آسیا توانستم برای کشورم افتخار کسب کنم.

تیراندازی؛ اولین سرگرمی
در سن 10 سالگی به منظور گذراندن روزهای تابستان در کلاس تیراندازی ثبت‌نام کردم و ابتدا به این رشته به‌عنوان یک سرگرمی نگاه می‌کردم. تا این‌که جذابیت این رشته باعث شد تا تصمیم به ادامه آن در سطح حرفه‌ای بگیرم و درست چند سال بعد از تمرین‌های مداوم در باشگاه پایم به مسابقات تیراندازی باز شد.

اشک قهرمانی
در تورنمنت قهرمانی آسیا کویت به دلیل این‌که با رکوردها آشنایی نداشتم، زمانی که روی خط بودم بعد از شلیک تیرها همان لحظه متوجه قهرمانی‌ام نشدم، بعد از آن با صدای تشویق و اعلام اسمم به عنوان نفر اول این دوره از مسابقات متوجه موضوع شدم و از هیجان و خوشحالی گریه کردم. بعد از چهار سال حضور در تیم ملی تیراندازی، این اولین طلای انفرادی من بود و لذت تصاحب آن را با کلمات نمی‌توان بیان کرد.

رقابت با نجمه خدمتی
زمانی که از یک کشور تعداد ورزشکاران راه یافته به مرحله نهایی بیشتر باشد، خیالمان از کسب حداقل یک مدال راحت می‌شود و در آن بازه زمانی دیگر مهم نیست چه کسی به مدال طلا دست پیدا می‌کند. در این دوره از مسابقات قهرمانی آسیا نیز من با یکی از هم‌تیمی‌های توانا و خوب کشور، نجمه خدمتی در مرحله نهایی به رقابت پرداختم و هر دوی ما با کسب مدال طلا و برنز این تورنمنت توانستیم پرچم ایران را با افتخار به اهتزاز دربیاوریم.

فشنگ‌ها در تحریم
در این مدت تیراندازهای ما به شدت با کمبود فشنگ هم در اردوها و هم در مسابقات روبه‌رو بودیم که این موضوع باعث پایین آمدن کیفیت تمرین و آمادگی تیراندازها خواهد شد. مسئولان وجود تحریم و کمبود بودجه را بهانه‌ای برای کمبود فشنگ می‌دانند، اما ما ورزشکاران به غیر از کمبود امکانات از بی‌توجهی برخی مسئولان نیز رنج می‌بریم، در هر دو تورنمنت هند و کویت پس از بازگشت ما هیچ یک از مسئولان فدراسیون برای استقبال ورزشکاران به فرودگاه نیامدند و این کم‌توجهی باعث رنجش خاطر ما تیراندازان شده است.

خانم دکتر آینده
در این مدت سعی کردم تا ورزش حرفه‌ای به درسم لطمه‌ای وارد نکند، زیرا همیشه درس در اولویت من بوده تا جایی که اگر امتحان داشته باشم به اردوها نمی‌روم. به جرات می‌گویم شاید اگر وضعیت تیراندازی در کشور ما بهتر بود من نیز رشته تربیت بدنی خوانده و تا انتها ورزشم را ادامه می‌دادم، اما وقتی می‌بینم کسانی مانند الهه احمدی و نجمه خدمتی با وجود افتخارات زیادی که دارند مورد کم‌لطفی قرار می‌گیرند، ترجیح می‌دهم روی درسم سرمایه‌گذاری بیشتری را انجام دهم تا به امید خدا روزی پزشک شوم.

الگو؛ مادر المپیکی
الهه احمدی ازجمله تیراندازانی است که نه‌تنها از لحاظ ورزش حرفه‌ای، بلکه از لحاظ اخلاقی نیز همیشه الگوی من بوده است. از نظر من الهه احمدی نمونه بارزی از توانایی‌های یک بانوی ایرانی است. او در عین حال که یک ورزشکار حرفه‌ای و دارای مقام اول رنکینگ جهانی است، نقش مادر را به خوبی ایفا می‌کند و باعث خوشحالی من است که در کنار این تیرانداز نمونه می‌توانم تمرین کنم و از آن به عنوان الگو چیزهای زیادی بیاموزم.

سونیا ضیایی/ضمیمه جام بانوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها