سایه جنگی سردتر بر روابط مسکو و واشنگتن

پوتین: برای دفع شر آمریکا آماده می شویم

مسکو در واکنش به سقوط جنگنده خود به دست ترکیه، از قطع روابط نظامی روسیه با این کشور و همچنین استقرار سامانه دفاع موشکی در بندر لاذقیه سوریه خبر داد.
کد خبر: ۸۵۹۳۹۲
قطع روابط نظامی مسکو با آنکارا

به گزارش النشره، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد مسکو همه روابط نظامی خود را با ترکیه قطع می کند. در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: هر جنگنده ای در آسمان سوریه را که تهدیدی علیه ما باشد، ساقط خواهیم کرد.

در همین حال، ستاد مشترک ارتش روسیه تاکید کرد سامانه دفاع هوایی در ساحل لاذقیه در سوریه مستقر خواهد شد.

طبق این گزارش یک نظامی روس در عملیات جستجوی خلبانان جنگنده ای که صبح امروز ساقط شد، کشته شده است. ستاد مشترک ارتش روسیه به جزئیات بیشتری در این خصوص اشاره نکرد.

وزارت دفاع روسیه امروز اعلام کرد که یک فروند جنگنده سوخو-۲۴ متعلق به روسیه بر فراز سوریه مورد هدف جنگنده ترکیه ای قرار گرفته و دو خلبان آن موفق به خروج از این جنگنده شدند؛ اما تا کنون هیچ اطلاعی از سرنوشت آنها در دست نیست.

گفتنی است ترکیه در پی سرنگونی جنگنده سوخو-۲۴ روسیه، کاردار این کشور را به وزارت امور خارجه احضار کرد. یک مقام وزارت خارجه ترکیه در گفتگو با خبرگزاری فرانسه مدعی شد، علت این احضار اعتراض به نقض حریم هوایی این کشور توسط جنگنده روسی است.

صف آرایی ناتو در برابر روسیه

دبیر کل ناتو پس از گفتگوی تلفنی با نخست وزیر ترکیه، اعلام کرد از این کشور در برابر واکنش های احتمالی روسیه به خاطر سقوط جنگنده روس، حمایت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، «احمد داود اوغلو» نخست وزیر ترکیه در تماسی تلفنی با «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو، در خصوص هدف قرار دادن جنگنده روسیه توسط موشک های هوا به هوای ترکیه به بحث و رایزنی پرداختند.

در همن حال، بی بی سی در خبری فوری اعلام کرد استولتنبرگ اعلام کرده است که از ترکیه دربرابر واکنش های احتمالی روسیه حمایت خواهد کرد.

وزارت دفاع روسیه امروز اعلام کرد که یک فروند جنگنده سوخو-۲۴ متعلق به روسیه بر فراز سوریه مورد هدف نظامیان ترکیه ای قرار گرفته و دو خلبان آن موفق به خروج از این جنگنده شدند؛ اما تا کنون هیچ اطلاعی از سرنوشت آنها در دست نیست.

گفتنی است، ترکیه در پی سرنگونی جنگنده سوخو-۲۴ روسیه، کاردار این کشور را به وزارت امور خارجه احضار کرد. یک مقام وزارت خارجه ترکیه در گفتگو با خبرگزاری فرانسه مدعی شد، علت این احضار اعتراض به نقض حریم هوایی این کشور توسط جنگنده روسی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها