هشت عضو یک باند راهزنی که در جریان سرقت‌هایشان سه نفر را کشته و هنگام فرار ماموری را به شهادت رسانده بودند در عملیات ضربتی پلیس دستگیر‌شدند.
کد خبر: ۸۵۹۱۱۲
راهزنان جنوب به 4 جنایت اعتراف کردند

به گزارش جام‌ جم، رسیدگی به این پرونده از اوایل اسفند سال 92 با شکایت اتباع افغان در باره این که افرادی با سد کردن راه آنها مسلحانه پول و اموالشان را سرقت کرده‌اند، در دستور کار پلیس اطلاعات ـ امنیت استان هرمزگان قرار گرفت.

ماموران با تحقیق از مالباختگان متوجه شدند که آنها غیرقانونی وارد هرمزگان شده بودند. بنابراین زمانی که پیاده از مسیر کوهستان و مناطق بیابانی در حال حرکت بودند تا از آنجا بتوانند راهی برای رفتن به شهرهای دیگر پیدا کنند در دام افراد مسلحی گرفتار شده‌اند و آنها پس از آن‌که کتکشان زده‌اند با زور و تهدید اموال و پول‌هایی را که همراه داشته‌اند سرقت کرده و با سوار شدن به خودروهایشان متواری شده‌‌اند. جستجو‌ها همچنان ادامه داشت تا این که شامگاه اوایل فروردین سال 93 ماموران در ایست و بازرسی یکی از محورهای کوهستانی هرمزگان متوجه حضور متهمان تحت‌تعقیب شدند. متهمان وقتی پلیس را در تعقیب خود دیدند، به سمت ماموران تیراندازی کردند تا راهی برای فرار پیدا کنند. در این تعقیب و درگیری مسلحانه، یکی از ماموران هدف شلیک گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید. با مرگ این مامور روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد تا این که مدتی بعد تبهکاران فراری در ادامه راهزنی‌های خود سه مرد را با شلیک گلوله از پای درآوردند.

بررسی این پرونده‌ها نشان می‌داد قربانیان به فاصله چند ماه از یکدیگر به قتل رسیده‌اند. آنها وقتی در مقابل سارقان مقاومت کردند، هدف گلوله قرار گرفته و کشته شدند.

سرانجام روزهای پایانی آبان امسال ماموران ردی از آنها به دست آورده و برای دستگیری متهمان وارد‌عمل‌شدند.

سردار عزیزالله ملکی، فرمانده انتظامی استان هرمزگان، در این باره گفت: ماموران مخفیگاه‌های احتمالی متهمان فراری را به‌طور نامحسوس زیر نظر گرفتند تا این که توانستند در غرب استان هرمزگان و در محور بندر خمیر آخرین متهمان را شناسایی کنند و دوروز پیش در جریان دو عملیات پلیسی هشت نفر از اعضای این باند تبهکاری را دستگیر کردند. دو قبضه سلاح گرم، 76 تیر جنگی و یک دست لباس نظامی از این باند کشف شد. متهمان با انتقال به اداره اطلاعات و امنیت بازجویی شده و اعتراف کردندکه بارها با ورود به استان هرمزگان اقدام به راهزنی و دزدی‌های مسلحانه کرده و چهار جنایت را رقم‌زده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها