رئیس جمهور بولیوی در اجلاس گازی تهران:

آمریکا تهدید می کرد به ایران نیایم

رئیس جمهور بولیوی با تاکید بر اینکه دوره استعمار نفت و گاز کشورها تمام شده است، گفت: آمریکایی‌ها برای عدم دیدار با رئیس جمهوری ایران به بولیوی فشار وارد کرده‌اند.
کد خبر: ۸۵۸۸۸۹
آمریکا تهدید می کرد به ایران نیایم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، اوو مورالس رئیس جمهور بولیوی در مراسم سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز در تهران با اشاره به فشارهای ایالات متحده آمریکا به بولیوی به منظور عدم حضور در ایران و دیدار و گفتگو با رئیس جمهوری اسلامی ایران، گفت: با وجود تمام فشارها، من با رئیس جمهوری ایران دیدار می‌کنم.

رئیس جمهور بولیوی با سپاس از مهمان‌نوازی و سخاوتمندی ایرانی‌ها در میزبانی سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز گفت: هفته گذشته با اعمال یکسری اقدامات تروریستی در جهان، شاهد کشته شدن مردم بودیم که بولیوی این حوادث تروریستی را به شدت محکوم می‌کند و با مردم تمامی کشورهای جهان برای مقابله با تروریست‌ها اعلام همبستگی دارد.

وی همچنین حادثه تروریستی سقوط هواپیما روسی در صحرای سینا را به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تسلیت گفت.

رئیس کابینه دولت بولیوی با اعلام اینکه برگزاری دومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز در سال ۲۰۱۳ به میزبانی روسیه تجربه خوبی برای کشورهای گازخیز جهان بود، اظهار داشت: با تشکیل این مجمع، به تمامی کشورها اثبات کردیم که حق مالکیت و حاکمیت منابع نفت و گاز طبیعی به مردم همان کشور تعلق دارد.

وی با بیان اینکه در طی چند سال گذشته صنایع نفت و گاز در بولیوی بومی شد، تبیین کرد: بر این اساس هم‌اکنون حق حاکمیت منافع نفت و گاز و کلیه منابع طبیعی بولیوی به مردم واگذار شده است.

مورالس با تاکید بر اینکه دوره استعمار ذخایر نفت و گاز کشورها توسط استعمارگران تمام شده است، گفت: بولیوی آماده تقویت همکاری‌های خود با شرکت‌های عضو مجمع GECF است.

رئیس جمهور بولیوی با اعلام اینکه پس از ملی شدن صنعت نفت و گاز در این کشور، شاهد افزایش جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی در بولیوی هستیم، تاکید کرد: بر اساس روابط برد- برد شرکای خوبی در صنایع نفت و گاز بولیوی پیدا کرده‌ایم و این الگو منجر به تبدیل بولیوی به یکی از کشورهای در حال توسعه شده است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه هم‌اکنون بولیوی دیگر یکی از ضعیف‌ترین و فقیرترین کشورهای منطقه آمریکای جنوبی نیست، خاطرنشان کرد: از تلاش‌ها و اقدامات ایران برای میزبانی سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز تشکر می‌کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها