سالگرد درگذشت یک استعداد شگفت انگیز

جرج بست، اسطوره ای که دیگر پیدا نشد

10 سال از مرگ اسطوره ای که به دست خود مرگ نسبتا زودهنگامش را رقم زد می گذرد.
کد خبر: ۸۵۸۷۹۹
جرج بست، اسطوره ای که دیگر پیدا نشد

به گزارش گروه ورزشی جام جم آنلاین ، 10 سال گذشت. جرج بست 10 سال است که دیگر نیست. اسطوره ای که هنوز نظیرش نیامده است. ایرلندی ها هنوز بابت از دست دادن این فوتبالیست اسطوره ای خود حسرت می خورند.

بست بیشتر به خاطر بازی‌های درخشانش در تیم فوتبال منچستریونایتد در دهه‌های شصت و هفتاد میلادی معروف است. اودر سال ۱۹۶۸ به همراه منچستر یوناتد جام قهرمانان اروپا را گرفت و عنوان بهترین بازیکن سال را هم از آن خود کرد.

این بازیکن اسطوره ای اما در زندگی شخصی خود راه درستی را در پیش نگرفت. بی اخلاقی ها و مصرف بیش از اندازه مشروبات الکلی سرنوشت را به شکل تلخی تغییر داد.

او تمام آن دوستان و افراد را به دلیل مشکلاتی که اعتیاد به الکل برایش بوجود آورده بود از دست داد. در سال 2002 کبد جرج نیاز به جراحی داشت و بعد ها وضعیت او حتی وخیم تر هم شد و او نیاز به پیوند کبد داشت. عمل جراحی که او پشت سر گذاشت در حال تبدیل شدن به یک فاجعه بود. او تقریبا به دلیل از دست دادن خون در طی جراحی مرده بود. پس از ده ساعت تزریق خون او دوباره به زندگی برگشت. پس از آن او به شوخی گفت: من رکورد قبلی خودم را شکستم.

کبد جدید باعث شد او دوباره به زندگی برگردد, اما بیماری از او بهتر عمل می کرد. او دوباره شروع به نوشیدن کرد و این مسئله باعث شد او زودتر به پایان راه خود برسد. جرج در سن 59 سالگی و در 25 نوامبر 2005 از دنیا رفت. دنیس لاو همبازی سابق او در یونایتد در هنگام مرگ کنار او بود. پیکر جرج در بلفاست در حضور هزاران طرفدارش به خاک سپرده شد. بیش از نیم میلیون نفر برای مراسم خاکسپاری او به خیابان ها آمده بودند.

جرج بست در 704 بازی, 252 گل به ثمر رساند, او نابغه ای در فوتبال حرفه ای بود که تاثیری که بر فوتبال گذاشت بسیار کمتر از آن چیزی بود که می توانست باشد. او بازیکن تاثیر گذار بزرگی بود. یک تمام کننده شگفت انگیز و یک هنرمند هنگام کار با توپ. او در خارج از زمین بازی یک فاجعه کامل بود.

جرج همانند یک ستاره راک از معادن زغال سنگ شروع کرد. تا هنگامی که او بازی را کنار گذاشت. به نظر می رسید که هر بازیکن فوتبالی شمه ای از جرج را در خود داشت. در واقع هنگامی که ستارگان امروزی دنیای فوتبال به حساب بانکی خود نگاهی بیاندازند. آنها باید از جرجی پسر بلفاست سپاسگزار باشند.

در ادامه تصاویری از جرج بست را می بینید:

بازیکن سابق سال فوتبال اروپا را در هنگام کریکت بازی کردن با پسران همسایه:

جرج بست در فینال کاپ اروپا در سال 1968 با پیراهن تیم منچستریونایتد:

تصویری از کودکی جرج بست را می بینید. او از همان دوران کودکی عاشق توپ بود:

او در فینال کاپ اروپا در سال 1964 گل بسیار زیبایی زد:

هواداران یونایتد پس از شنیدن خبر مرگ او در سال 2005 اینگونه برای او مراسم یادبود می گیرند:

جرج بست هنوز بزرگ ترین اسطوره ورزشی ایرلندی هاست و عکس های او به وفور روی در و دیوارهای شهر بلفاست دیده می شود:

او در کنار هم تیمی هایش کاپ اروپا را بالای سر می برد:

خوشحالی او پس از اینکه بالاخره گواهینامه رانندگی می گیرد:

تجربه بازی های ملی هم در کارنامه او می توانید ببینید:

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها