گپ و گفتی صمیمی با استاد علی نصیریان

راز بازیگری صداقت با مردم است

فاصله آقای هالو با بزرگ آقا دیوان‌سالار در سریال شبکه نمایش خانگی «شهرزاد» فقط به درازای 45 سال و زمان تولید این دو اثر نیست، بلکه به لحاظ جنس نقش‌ها و تفاوت نقش‌آفرینی هم حدود نیم قرن فاصله وجود دارد میان مرد ساده‌دلی که برای انتخاب همسر و ازدواج راهی پایتخت گرگ خیز می‌شود با آدم مقتدری که با شمایلی پدرخوانده وار می‌تواند مسیر سرنوشت دیگران را تغییر دهد.
کد خبر: ۸۵۸۷۷۹
بزرگ آقای بازیگری

به گزارش جام جم سیما ، هر کسی جای علی نصیریان بود می‌توانست خودش را در مسیر امن و بی‌دردسر مردی ساده دل بسپارد و با قبول پیشنهادها و نقش‌های مشابه، کلیشه آقای‌ هالو را به جان بخرد و سال‌ها در سینمای عاشق تیپ‌سازی فیلمفارسی، پول‌ها به جیب بزند اما او بازیگری با تشخص، تحصیلکرده و پرورش یافته یک مکتب تئاتری اصیل بود و نمی‌خواست توانایی و هنرش را منحصر و محدود به نقشی خاص کند.

نصیریان صاحب دیدگاه و سلیقه بود و به‌عنوان نمایشنامه‌نویس هم آثار موفقی چون بلبل سرگشته را در کارنامه داشت حتی آقای هالو نیز براساس نمایشنامه‌ای نوشته نصیریان به فیلم برگردانده شده بود.

طیف نقش‌آفرینی‌های متنوع نصیریان محصول استعداد ذاتی، دانش، تجربه و شناخت و تحلیل درست او از آدم‌های اجتماع است.

به‌اینها بیفزایید اجرای صحیح و باورپذیر نقش را که با ترکیب و هماهنگی مناسب حالت چهره و تسلطی کامل بر بیان و لحن به‌دست می‌آید.

چشم‌های نصیریان مهم‌ترین برگ برنده اوست که بسته به نقش‌های مختلف، می‌تواند شخصیت‌ های نمایشی را در چشم برهم زدنی از نقش آدمی خوش طینت و مهربان به آدمی دون و شیطان صفت تبدیل کند.

این روزها بازی درخشان و مثال زدنی او به نقش بزرگ آقا یکی از مهم‌ترین دلایل تماشا و دنبال کردن سریال شهرزاد است؛ نصیریان در اینجا نقش یک پدرخوانده ایرانی را بازی می‌کند که مسیر شخصیت‌ها را همچون مهره‌های شطرنج تغییر می‌دهد.

او حتی در نقشی که ظرفیت سیاهی کامل را دارد، با هنرمندی وجوهی انسانی و دوست داشتنی را هم به نقش افزوده است.

او فقط چند لحظه پس از این که جواب شهرزاد را با عتاب می‌دهد، با مهربانی سراغ بلبل‌های قفس می‌رود و می‌گوید: شماها چرا کز کردین؟ من حالم خوش نیست. شما نمی‌خونین؟ بخونین. عندلیبان را چه پیش آمد، هزاران را چه شد.

علی رستگار - روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها