رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور:

فروش سیگار توسط کیوسک‌ها تخلف است

رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور اعلام کرد : بر اساس ابلاغیه قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ، از ابتدای دی ماه سال جاری فقط توزیع کنندگان عمده و خرده فروشانی که دارای مجوز باشند می توانند محصولات دخانی توزیع نمایند.
کد خبر: ۸۵۸۴۲۸
فروش سیگار در کشور بدون مجوز ممنوع شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شاتا، علی اصغر رمزی با تاکید بر اینکه توزیع سیگار صرفاً با مجوز امکان پذیر است ، افزود: مطابق این ابلاغیه ،دستگاه های نظارتی و بازرسان از ابتدای دی ماه سال جاری با توزیع کنندگان عمده (سراسری و استانی) و خرده فروش سیگار فاقد مجوز به عنوان متخلف برخورد می نمایند.

رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور تصریح کرد: ازجمله شرایط صدور مجوز خرده فروشی محصولات دخانی رعایت حداقل فاصله 100 متری از مراکز آموزشی , فرهنگی و مذهبی و ورزشی است.

وی اظهار داشت: از حدود 2 سال قبل ساماندهی مجوزهای عمده فروشی محصولات دخانی آغاز شده است و تاکنون بیش از 700 مجوز توزیع عمده فروشی استانی و 120 مجوز توزیع سراسری (کشوری) صادر شده است .

علی اصغر رمزی با اشاره به اینکه هر شخصی که پرونده توزیع محصول دخانی قاچاق در هر میزان و در هر تاریخی داشته باشد امکان دریافت مجوز توزیع ندارد ، افزود: با 4 مساله "فروش محصول دخانی قاچاق ، توزیع سیگار به صورت فله ای یا نخی ، فروش سیگار به افراد زیر 18 سال ، تبلیغ محصولات دخانی" به شدت برخورد می شود و مجوز افراد متخلف باطل و دیگر مجوز توزیع سیگار برای آنان صادر نمی شود.

رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور تاکید کرد : با اشاره به ابلاغیه قائم مقام وزیرصنعت،معدن وتجارت درخصوص صدور مجوز خرده فروشی برای سوپرمارکت ها، خواربارفروشی ها و سقط فروشان گفت :براساس ابلاغیه شرایط اعطای مجوز توزیع محصولات دخانی در سطح خرده فروشی تعیین شده و واحدهای واجد شرایط می توانند از طریق اتحادیه های خود نسبت به کسب اطلاع از شرایط و دریافت مجوز توزیع خرده فروشی محصولات دخانی اقدام نمایند .

وی اظهار داشت : پس از پایان آذرماه سال جاری صرفاً سوپرمارکت ها , خواربارفروشی ها و سقط فروشانی که دارای مجوز یاد شده هستند می توانند اقدام به توزیع محصولات دخانی نمایند.

رمزی در پایان گفت : دستگاه های نظارتی و بازرسان با توزیع کنندگان عمده استانی و کشوری فاقد مجوز برخورد خواهند کرد و کسانی که علاقه مند دریافت مجوز توزیع کشوری ( سراسری ) هستند باید از طریق مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور اقدام کنند.

یادآور می شود، ضوابط و دستورالعمل های مربوطه برای صدور مجوزهای عمده فروشی (استانی و سراسری) در سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت (مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور) قرار دارد و متقاضیان می توانند از این سایت اطلاعات کامل را درخصوص مجوزهای عمده فروشی دریافت نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها