کنسرت نهم و دهم دی ماه ارکستر سمفونیک؛

شرایط ویژه ای برای دانشجویان لحاظ شد

در حالیکه علی رهبری از اسفند گذشته به عنوان رهبر ثابت ارکستر سمفونیک تهران به فعالیت مشغول است، اما رسانه‌ای در ترکیه به اشتباه از ارول اردینچ به عنوان رهبر جدید این مجموعه نام برده است.
کد خبر: ۸۵۸۴۲۶
اشتباه رسانه ترکیه‌ای درباره رهبر ارکستر سمفونیک تهران

به گزارش جام جم نوا به نقل از مهر، شبکه «تی آر تی» سایت رسمی رادیو و تلویزیون ترکیه روز پنجشنبه ۲۹ آبان ماه خبری را منتشر کرد که ارول اردینچ موزیسین کشور ترکیه به عنوان رهبر ارکستر سمفونیک تهران جایگزین علی رهبری مدیر هنری و رهبر فعلی ارکستر سمفونیک تهران شده است.

در خبر منتشر شده از سوی این شبکه خبری کشور ترکیه آمده است: «علی رهبری معروف به آلکساندر رهبری، رهبر ارکستر معروف ایرانی که مامور تشکیل مجدد ارکستر سنفونی تهران شده بود، جای خود را به ارول اردینچ رهبر ارکستر ترک داد. اردینچ که اولین کنسرت خود با ارکستر را به تاریخ چهارم دسامبر داد، کنسرت رگوئیم موتزارت را اجرا کرد.

این هنرمند به همراه ارکستر خود روزهای ۳۰ ام و ۳۱ ام ماه دسامبر، روزهای چهارم و ینجم می و روزهای ۱۷ ام و ۱۸ ام آگوست سه کنسرت دیگر ترتیب داده و در کشورهای مختلف مانند آمریکا و چین کنسرت خواهد داد.

ارول اردینچ رهبر ارکستر ترک که ۹۰ هنرمند ارکستر ایرانی را رهبری خواهد کرد می گوید: یک گروه شنونده منتخب و آگاه به موسیقی وجود دارد. با اینکه قبلا در ارکستر سنفونی دولتی روسیه کار کردم ولی در جهان یک چنین ارکستر منظمی مشاهده ننمودم. این ماموریت می تواند نقش پل فرهنگی بین ترکیه و ایران را ایفا بکند.»

این خبر در حالی به عنوان یک خبر رسمی در یکی از سایت های کشور ترکیه منتشر شده که تا به امروز هیچ گونه خبر رسمی از سوی روابط عمومی بنیاد فرهنگی رودکی به عنوان نهاد متولی اداره کننده ارکستر مبنی بر تغییر علی رهبری در ترکیب ارکستر منتشر نشده است. همچنین خبر دیگری مبنی بر برگزاری کنسرت «رکوییم موتزارت» به رهبری ارول اردینچ در همین سایت منتشر شده است. در حالیکه کنسرت یاد شده هم که قرار بود با رهبری مهمان ارول اردینچ آبان ماه امسال در تالار وحدت برگزار شود، لغو شده بود و این هنرمند ترک تبار فقط به برگزاری یک مستر کلاس رهبری ارکستر و نشست خبری پیرامون این موضوع در تهران اکتفا کرد.

اشتباه در درج این خبر در حالی است که علی رهبری طی روزهای گذشته از تثبیت حضور خود در این مجموعه سخن گفت و اعلام کرد با وجود تمام مشکلات موجود ارکستر هنوز برنامه ای برای خداحافظی از ارکستر ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها