نشست فوق العاده وزارتی مجمع کشورهای صادر کننده گاز (GECF)، در تهران آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۸۵۸۱۱۹
نشست فوق العاده وزرای کشورهای صادرکننده گاز در تهران

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از، خبرگزاری صدا و سیما، در این نشست وزیران انرژی و نفت 12 کشور عضو و اعضای ناظر به همراه میهمانان این نشست حضور دارند.

دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز گفت: نتایج اجلاس جی یی سی اف، اهمیت ویژه ای برای بازارهای جهانی گاز خواهد داشت.

محمدحسین عادلی در نشست فوق العاده وزارتی که به ریاست بیژن زنگنه وزیر نفت کشورمان آغاز بکار کرد، با بیان این مطلب افزود: با توجه به استقبال گسترده سران برای حضور در اجلاس مجمع کشورهای صادرکننده گاز، انتظار داریم این اجلاس دستاوردهای خوبی به دنبال داشته باشد.

وی با قدردانی از میزبانی دولت جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری سومین اجلاس مجمع سران کشورهای صادرکننده گاز تصریح کرد: این دو نشست وزارتی به ویژه از این جهت اهمیت دارد که سومین اجلاس مجمع سران کشورهای صادرکننده گاز در مقطع زمانی حساسی برای بازارهای گاز و انرژی برگزار می شود زیرا نشست ما بلافاصله پس از پایان نشست گروه 20 در آنتالیا و پیش از نشست کاپ 21 در پاریس برگزاری می شود.

به گفته وی، این نکته نشان می دهد مسیر توسعه پایدار را نمی توان بدون گاز به عنوان سوخت مطلوب پیمود.

عادلی ادامه داد: این اجلاس، گردهمایی رهبران جهان از کشورهای صادرکننده گاز است و مطمئنم که بررسیها و نتایج این نشست می تواند اهمیت ویژه ای برای بازارهای جهانی گاز داشته باشد.

درحالی که پیش از این قرار بود نشست عادی و فوق العاده وزارتی جی یی سی اف به ترتیب صبح و بعدازظهر امروز (30 آبان) برگزار شود، با تغییر برنامه مقرر شد ابتدا نشست فوق العاده وزارتی برگزار شود.

اجلاس سران کشورهای صادر کننده گاز قرار است دوشنبه در سالن اجلاس سران برگزار شود و حضور 9 رئیس جمهور و رئیس دولت در این اجلاس قطعی شده است.

کشورهای عضو مجمع صادرکنندگان گاز 42 درصد تولید گاز جهان و 67 درصد ذخایر گازی جهان را در اختیار دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها