پس از عملیات روز چهارشنبه نیروهای پلیس فرانسه در منطقه سنت‌دنیس در شمال پاریس برای یافتن عوامل حوادث تروریستی این شهر، نیروهای پلیس جزئیات بیشتری در مورد هویت کشته‌شدگان در این حادثه اعلام کردند. روز چهارشنبه اعلام شد بر اثر این حمله دو نفر کشته و هفت نفر دیگر دستگیر شدند. یکی از کشته‌شدگان زنی بود که کمربند انتحاری خود را در مقابل نیروهای پلیس منفجر کرد. فرد دوم نیز پس از منفجر شدن نارنجک‌ها، جسدش به طور کامل متلاشی شده بود.
کد خبر: ۸۵۷۹۰۸

در همان روز اعلام شد هدف اصلی این عملیات هدف قرار دادن عبدالحمید اباعود، مغز متفکر حملات پاریس بوده است. روز پنجشنبه دادستانی پاریس اعلام کرد فرد دومی که بدنش بر اثر انفجار نارنجک متلاشی شده بود، اباعود بوده است. نیروهای پلیس با آزمایش پوست بدن او که در صحنه انفجار قرار داشت، توانستند هویت اباعود را شناسایی کنند.

خبر دیگر دادستانی فرانسه مربوط به هویت زنی بود که در همان روز خود را منفجر کرد. بنا به اعلام منابع رسمی فرانسه، این زن 26 ساله حسنا آیت بولاحسن نام داشت و دختر عمه یا دختر خاله اباعود بوده است. با مشخص شدن هویت این زن، بستگان و نزدیکان او جزئیات بیشتر در مورد زندگی‌اش بیان کردند. بنا به گفته یوسف بولاحسن، برادر این زن، وی هیچ‌گاه در تمام این سال‌ها قرآن نمی‌خواند و به هیچ وجه حجاب نداشت. همسایگان نیز او را فردی بی قید و بند معرفی کردند که اعتیاد فراوانی به مشروبات الکلی داشت و چندان به اصول اخلاقی نیز پایبند نبود.

در همین حال پلیس فرانسه روز گذشته در جستجوی خانه‌ای که چهارشنبه هدف اصلی عملیات بود، جسد فرد دیگری را پیدا کرد. نیروهای پلیس می‌گویند جسد این فرد در زیر آوارها پنهان شده بود. در حالی که هنوز اطلاعات دقیقی در مورد هویت او منتشر نشده، برخی منابع خبری او را یک زن معرفی کرده‌اند. با وجود عملیات نیروهای پلیس، هنوز صلاح عبدالسلام که در حملات جمعه شب دست داشت، پیدا نشده است.

از سوی دیگر، دادستانی بلژیک اعلام کرد پلیس روز پنجشنبه در حمله به محل اقامت مظنونان حملات تروریستی پاریس، دست‌کم 9 نفر را بازداشت کرد. به گفتۀ دادستانی، هفت نفر از بازداشت شدگان به خاطر عزیمت به سوریه همراه با بلال حذفی یکی از عاملان حمله در پاریس بازداشت شده‌اند؛ حذفی شامگاه جمعه مقابل ورزشگاه استاد دو فرانس کمربند انفجاری خود را منفجر کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها