رییس سازمان حفظ نباتات از ادامه تلاش و رایزنی برای برخورد با قاچاق میوه خبر داد.
کد خبر: ۸۵۷۸۱۷
ادامه رایزنی برای برخورد با میوه‌های قاچاق

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از ایسنا ، محمد باغستانی گفت: آفت مگس میوه مدیترانه که در پی قاچاق میوه امسال هم به کشور وارد شد، در سه استان مازندران، کردستان و آذربایجان غربی کنترل شده است و از باغداران می‌خواهیم برای پیشگیری از ورود آفت و خسارات احتمالی ناشی از آن با دفاتر پیش آگاهی و کلینیک‌های گیاه پزشکی منطقه خود در ارتباط باشند و مبارزه با این آفت را از هم‌اکنون شروع کنند.

محمدعلی باغستانی میبدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: تفاهم‌نامه و مذاکرات بسیاری با دستگاه‌های متولی برخورد با قاچاق مانند ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز صورت گرفته است و هر محموله قاچاقی مانند میوه‌هایی که مجوزی برای ورود به کشور ندارد، باید جمع‌آوری و از توزیع آن در بازار جلوگیری شود که البته تاکنون چندین محموله میوه‌های قاچاق در این زمینه امحا شده‌اند.

وی افزود: در پی قاچاق میوه طی ماه‌های اخیر شاهد شیوع مجدد آفت مگس میوه مدیترانه در سه استان مازندران، کردستان و آذربایجان غربی کنترل شده و از باغداران می‌خواهیم برای پیشگیری از ورود آفت و خسارات احتمالی ناشی از آن با دفاتر پیش آگاهی و کلینیک‌های گیاه پزشکی منطقه خود در ارتباط باشند و مبارزه با این آفت را از هم‌اکنون شروع کنند.

رییس سازمان حفظ نباتات ادامه داد: این آفت در استان‌های مذکور کاملا کنترل شده و تاکنون مشکل خاصی در این زمینه گزارش نشده است.

باغستانی میبدی تاکید کرد: به باغداران توصیه می‌شود با دفاتر پیش آگاهی و کلینیک‌های گیاهپزشکی شهرستان‌های خود در ارتباط باشند و اقدامات لازم را برای بالا نرفتن انبوهی جمعیت این آفت انجام دهند.

وی با اشاره به کمک به کشاورزان برای تهیه عدوات مبارزه شیمیایی و غیرشیمیایی با این آفت از محل یارانه سموم، اظهار کرد: کشاورزان گوش به زنگ ناظران گیاهپزشکی باشند و پیش از آنکه آفت مگس میوه مدیترانه به تولیداتشان آسیب برساند، دست به کار شوند که در این راستا می‌توانند از کارت‌های زرد، فرمول‌ها و دستورالعمل‌های اعلام‌شده استفاده کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها