رضا محمدی‌منش، از مربیان رده‌های پایه بسکتبال، سال‌هاست بازیکنان رده‌های سنی را آموزش می‌دهد. او چند دوره هدایت تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان ایران را به‌‌عهده داشت و مربیگری تیم سه نفره جوانان بسکتبال ایران نیز در کارنامه‌اش دیده می‌شود. این مربی در روزهای اخیر، اردوی تیم بسکتبال نوجوانان ایران را در تالار بسکتبال آزادی آغاز کرده است.
کد خبر: ۸۵۷۴۷۵
محمدی‌منش: فرآیند استعدادیابی در بسکتبال را تغییر داده‌ایم

کار در تیم جدیدتان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

وظیفه سنگینی به‌عهده من و همکارانم در تیم بسکتبال نوجوانان ایران گذاشته شده است. این روزها مشغول انجام دادن کارهای اولیه تیم هستیم تا اردوهای بعدی را با کیفیت بالاتری برگزار کنیم.

شما تجربیات زیادی در رده‌های سنی دارید و تفاوت این دوره با ادوار قبلی چیست؟

ما برنامه‌های جدیدی پیاده کرده‌ایم. می‌دانید، هدف ما رقابت‌های سال 2019 آسیاست و کار پایه‌ای ما بر اساس آن بازی‌ها زمانبندی شده است. مهم‌ترین ویژگی کار ما در این دوره، فرآیند استعدادیابی است که نسبت به دوره‌های پیشین تغییر کرده و متدهای روز را برای این کار در نظر گرفته‌ایم.

کمی درباره برنامه استعدادیابی‌تان توضیح بدهید.

نام حدود 400 بازیکن رده‌های سنی با حداکثر سن 12 سال یعنی آخرین دوره مینی‌بسکتبال را ثبت کرده‌ایم. این بازیکنان زیر نظر فدراسیون قرار می‌گیرند که با توجه به متغیر رشد در سنین مختلف آنها را زیر نظر می‌گیریم. در اردوی کنونی 35 نفر حاضر هستند و در اردوهای بعد به ترتیب از گروه‌های دیگر دعوت می‌کنیم.

برنامه‌هایی که در این اردوها تدارک دیده‌اید، به چه ترتیبی است؟

بازیکنان بعد از دسته‌بندی پیکرسنجی می‌شوند و تحت آزمون‌های مختلف پزشکی قرار می‌گیرند. هیچ بازیکنی تا 16 ‌سالگی از اردوهای ما کنار نخواهد رفت و هر دوره از مراحل تمرینی، بر رشد و مهارت آنها کنترل و نظارت صورت می‌گیرد.این برنامه را کارشناسان خبره وزارت ورزش و جوانان تایید کرده‌اند و با رویکرد تغییر در فرآیند استعدادیابی در بسکتبال، برنامه‌ها را پیگیری می‌کنیم.

محمد رضاپور

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها