مسیر درستی که باهوش‌ها رفتند

روزی روزگاری کی روش

فصل پانزدهم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر در حالی امسال آغاز به کار کرد که تیم‌ها در ادامه جوانگرایی با توجه به آیین‌نامه مصوب فصل گذشته سازمان لیگ که تیم‌ها را به استفاده از بازیکنان زیر 23 سال بیشتری در فهرست ابتدایی خود مجاب می‌کرد، امسال نیز به این امر پرداخته تا جایی که در فصل جدید و در 11 هفته‌ای که از آغاز رقابت‌ها سپری شد، به خوبی شاهد حضور و نمایش درخشان جوانانی هستیم که بعضا حتی در تیم‌های خود تعیین‌کننده ظاهر شده و حرف اول و آخر را می‌زنند.
کد خبر: ۸۵۷۴۷۴
ثمرات جوانگرایی در لیگ

بازیکنانی نظیر علیپور در پرسپولیس، محسن کریمی و روزبه چشمی در استقلال، برادران محمدی در راه‌آهن، علی کریمی در سپاهان، مهدی ترابی در سایپا و... از این دسته بازیکنان هستند.

شاید خیلی بی‌راه نباشد اگر بگوییم که تیم‌های باشگاهی‌شان در برخی از دقایق مسابقات فصل جاری، روی شاخ آنها چرخیده و چه‌بسا سه امتیازهایی که با درخشش همین نفرات و امثال آنها در دیگر تیم‌های لیگ برتر به‌دست آمده است.

نکته قابل توجه در این جهت می‌توان به دستاوردهای این جوانگرایی اشاره کرد تا جایی که امروز تیم ملی بزرگسالان و حتی تیم ملی امید از این دسته بازیکنان پر است که به لطف نمایش درخشان در لیگ برتر، امروز پیراهن تیم ملی را بحق بر تن کرده‌اند و چه‌بسا بتوان آینده درخشان و روشنی را نیز در صورت دوری از حواشی برای آنها متصور بود.

در نهایت در یک ارزیابی کلی از 11 هفته اول رقابت‌های لیگ برتر نشان می‌دهد جوانگرایی انجام‌شده در لیگ برتر می‌تواند ثمرات زیادی برای فوتبال ایران به همراه داشته باشد؛ ثمراتی که شاید یکی از مهم‌ترین‌های آن می‌تواند پایان‌یافتن طلسم 40 ساله ناکامی تیم ملی امید کشورمان در راهیابی به رقابت‌های المپیک باشد. من باور دارم که امسال و با این استعدادها فوتبال ایران بیش از هر زمان دیگری به حضور در آوردگاه بزرگ المپیک نزدیک است.

محمود کلهر

بازیکن‌سابق تیم‌های ملی و پرسپولیس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها