فیلم‌های جدید سیروس الوند و نیکی کریمی از امروز در سینماها اکران می‌شود

مهمان‌های تازه پرده نقره‌ای

در حالی‌که یک هفته از اکران فیلم‌های جدید جامه‌دران، چهارشنبه خون به‌ پا می‌شود و بازگشت لوک خوش‌شانس در سینماها می‌گذرد، از امروز سه فیلم دیگر هم به چرخه اکران افزوده می‌شود تا تماشاگران در این روزهای پاییزی، دایره انتخاب وسیع‌تر و متنوع‌تری برای تماشای فیلم‌ها داشته باشند.
کد خبر: ۸۵۷۱۴۶

به گزارش جام‌جم، «شیفت شب»، «این سیب هم برای تو» و «ناهید» سه فیلم جدیدی هستند که از امروز به ترتیب در گروه‌های سینمایی آزادی، اریکه ایرانیان و کوروش روی پرده سینماها می‌روند.

«شیفت شب» چهارمین ساخته سینمایی نیکی کریمی سرانجام پس از چند بار تعویق در اکران، از امروز به نمایش عمومی درمی‌آید.

بازیگر محبوب سینمای ایران پیش از این فیلم، فیلم‌هایی چون یک شب، چند روز بعد و سوت پایان را کارگردانی کرده بود. شیفت شب موضوعی اجتماعی دارد و قصه زنی به نام ناهید را روایت می‌کند که در خیابان‌های تهران دنبال همسرش می‌گردد تا سر از راز زندگی مشترک خود دربیاورد.

این فیلم که بازیگرانی چون لیلا زارع، محمدرضا فروتن، نیکی کریمی، سحر قریشی، گوهر خیراندیش، امیرحسین آرمان، ترلان پروانه و امیر آقایی در آن بازی می‌کنند، نخستین بار در جشنواره سال گذشته فیلم فجر به نمایش درآمد که نظرات مثبتی را از سوی برخی منتقدان و تماشاگران به همراه داشت و خیلی‌ها این فیلم را پخته‌ترین کار کریمی به عنوان کارگردان تا امروز می‌دانند. کریمی این روزها به عنوان بازیگر، فیلم چهارشنبه 19 اردیبهشت را هم بر پرده سینماها دارد.

فیلم «این سیب هم برای تو» که از امروز اکران خود را در سینماهای کشور آغاز می‌کند، تازه‌ترین ساخته سیروس الوند، کارگردان قدیمی و سفیدموی سینمای ایران است. الوند را که سابقه فیلمنامه‌نویسی و فیلمسازی‌اش به پیش از انقلاب و دهه 50 برمی‌گردد با فیلم‌هایی چون یک‌بار برای همیشه (با بازی خسرو شکیبایی و فاطمه معتمدآریا)، چهره و مزاحم به یاد می‌آوریم. الوند در فیلم جدیدش که اولین نمایش آن در جشنواره سال گذشته فیلم فجر بود، سراغ قصه‌ای عاشقانه رفته است. پژمان بازغی، رعنا آزادی‌ور، امیرعلی دانایی، پریناز ایزدیار و چنگیز جلیلوند بازیگران این فیلم هستند.

فیلم «ناهید» هم که از امروز اکران می‌شود، نخستین ساخته سینمایی آیدا پناهنده است ناهید قصه زنی است که با وجود داشتن یک پسر نوجوان از شوهر معتادش جدا می‌شود. ساره بیات، پژمان بازغی، پوریا رحیمی‌سام و نوید محمدزاده در این فیلم بازی می‌کنند. این فیلم به تهیه‌کنندگی بیژن امکانیان توانست جایزه بهترین فیلم بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن را به‌دست آورد.

علی رستگار

فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها