تجربه‌ای تازه برای لاله صدیق، افتخاری تازه به همراه داشت.
کد خبر: ۸۵۷۰۶۲
آفرود لاله با لادا

جام جم ورزشی - بانوی اول اتومبیلرانی ایران؛ کسی که بیشترین عناوین و افتخاراتش را در مسابقات رالی به دست آورده است، این بار در اولین تجربه بین‌المللی خود در مسابقات آفرود، تحسین حاضران در پیست ایجوان شهر ارمنستان را برانگیخت؛ جایی که از میان 45 ماشین شرکت‌کننده در سه کلاس مختلف، به عنوان تنها راننده زن حضور داشت و در نهایت عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد.
لاله صدیق در این‌باره می‌گوید: قبل از شروع مسابقات همه فکر می‌کردند من نقشه‌خوان هستم، اما وقتی شماره‌ها توزیع شد و براساس قرعه‌کشی بالای سکو رفتم، متوجه شدند من راننده مسابقه هستم؛ البته برای خود من هم این یک تجربه تازه بود. من دومین بار بود که حضور در چنین مسابقاتی را تجربه‌ام می‌کردم. بار اول دو سال پیش در مسابقات آفرود سرخرود در مازندران شرکت کردم و این اولین باری بود که برای حضور در مسابقات آفرود به خارج از کشور می‌رفتم.
راننده‌های مرد رقابت‌های آفرود ارمنستان گرچه در لحظه شروع مسابقه به لاله صدیق و اتومبیل لادای سفیدرنگش به چشم یک رقیب جدی نگاه نمی‌کردند، اما خیلی زود فهمیدند این بانوی ایرانی، کسی نیست که به‌راحتی قافیه را به آنها ببازد. همین برتری کار را برای نماینده کشورمان دشوار هم کرد. لاله می‌گوید: آفرود در کل مسابقات دشوار، پرخطر و خشنی است، اما این دشواری‌ها برای من دوچندان شده بود؛ چون تنها راننده زن مسابقات بودم و رقبا برای این‌که ماشین من را متوقف کنند، بارها با من برخورد داشتند. برخی از آنها می‌خواستند مانع از ادامه مسیر ما شوند، اما خوشبختانه به هدفشان نرسیدند.

یک تجربه خوب
البته این مانع‌تراشی‌ها برای لاله صدیق خیلی هم ‌ ارزان تمام نشد، چراکه در پایان مسابقات آفرود او و تیم همراهش مجبور شدند به خاطر خسارت‌های وارده شده به خودروی لادا 4000 دلار خسارت بپردازند. با این حال او تجربه حضور در مسابقات آفرود ارمنستان را تجربه‌ای خوب می‌داند: در کل تجربه خوبی بود، هم برای من و هم برای نقشه‌خوان من الهه کریمی. خوشبختانه خانم کریمی به نسبت مسابقات رالی خاورمیانه، هماهنگی بیشتری با من داشت و احساس کردم با ترس و نگرانی کمتری مسیر را دنبال می‌کرد. قطعا این هماهنگی و این ارتباط میان راننده و نقشه‌خوان، به هر دوی ما کمک می‌کند تا در مسابقات بعدی رالی عملکرد بهتری داشته باشیم. البته ما در این مسابقات یک تیم ایرانی دیگر هم داشتیم. حسن اکبرنژاد به عنوان راننده و ابوالفضل نادری به عنوان نقشه‌خوان شرکت کرده بودند، اما متاسفانه خودروی آنها در دور دوم مسابقات دچار مشکل شد و از ادامه مسابقه بازماند. با توجه به زمان‌های خوبی که او در دور اول از خود به جای گذاشته بود، اگر با بدشانسی مواجه نمی‌شد، قطعا می‌توانست عنوان قهرمانی کلاس شش سیلندر را به دست بیاورد.

دوم یا چهارم؟
داستان عنوان لاله صدیق در پایان مسابقات آفرود ارمنستان هم در نوع خودش جالب است. لاله در این‌باره می‌گوید: من در کلاس چهار سیلندر مسابقه دادم و چهارم شدم، اما بعد از پایان مسابقات ما نسبت به خطاهایی که دیگر راننده‌ها مرتکب شدند و برخوردهایی که با ما داشتند، اعتراض کردیم که خوشبختانه این اعتراض‌ها از سوی کمیته برگزاری مسابقات مورد پذیرش قرار گرفت. به همین خاطر پس از محاسبه خطای زمانی رقبای من، جایگاه دومی
به تیم ما رسید.

جایزه پردردسر
کسب عنوان نایب قهرمانی در مسابقات بین‌المللی آفرود ارمنستان، برای لاله صدیق جایزه نقدی به همراه نداشت. او و نقشه‌خوانش بابت این موفقیت یک حکم دریافت کردند و البته چهار حلقه لاستیک آفرود که آوردن آنها از ایروان به تهران چیزی جز دردسر نبود. لاله در این‌باره می‌گوید: وقتی ما قصد خروج از فرودگاه امام خمینی(ره) را داشتیم، به خاطر همین لاستیک‌ها جلوی ما را گرفتند و به ما گفتند باید برای خروج آنها جریمه سنگینی بپردازیم. کار به جایی رسید که ما حاضر شدیم قید این جایزه را بزنیم، اما در نهایت آنها پذیرفتند که ما برای مسابقات آفرود به ارمنستان رفته بودیم و این لاستیک‌های بزرگ هم جوایزی بوده که پس از کسب عنوان نایب قهرمانی به ما اهدا شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها