یک متخصص پوست و مو گفت: آشنایی با روش‌های از بین بردن خشکی پوست و مراقبت‌های پوستی در پاییز و زمستان کمک شایانی به پوست می‌کند.
کد خبر: ۸۵۶۷۴۹
خشکی و ترک پا در پاییز را جدی بگیرید

به گزارش جام جم سرا ، جلیل صداقت‌پیشه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص خشکی و ترک پا گفت: علت خشکی و ترک کف پا، کم شدن چربی پوست است. برای درمان خشکی و ترک کف پا باید از کرم‌ها و پمادهای چرب استفاده کنیم و از حالت آسیب‌دیده در بیاوریم.

وی افزود: وازلین به دلیل مواد سازنده‌ای که دارد؛ چربی موجود در آن در لایه‌های خطوط پوست می‌ماند که باعث می‌شود دوده‌های هوا را می‌گیرد و پوست را بدشکل می‌کند. در قسمت‌هایی که در معرض دید است بهتر است از وازلین استفاده نشود.

این متخصص پوست و مو بیان کرد: برای قسمت‌هایی که پوست ضخیم‌تری دارد هرچقدر کرم چرب‌تر باشد مانند کف پا از کرم‌های چرب‌تر مناسب‌تر است و برای پوست‌های دیگر از کرم‌های دیگری استفاده شود.

صداقت‌پیشه تصریح کرد: اشتباهی که بعضی از افراد در خصوص خشکی وجود دارد این است که تصور می‌کنند با آب زدن و خیس کردن آن قسمت؛ خشکی برطرف می‌شود در حالی که در خصوص پوست این گونه نیست و آب بیشتر چربی پوست را می‌گیرد و پوست را خشک‌تر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در پوست نقطه مقابل خشکی پوست؛ چربی است. لازم به ذکر است که بعضی از خشکی‌ها به دلیل وجود بیماری باشد که باید با مراجعه به پزشک بیماری را تشخیص دهد و درمان کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها