«از همه دوستانم برای دعا برای مردم پاریس خیلی ممنونم» این یکی از جملات نوشته شده در کاریکاتورهای منتشر شده از سوی نشریه شارلی ابدو است که این بار در واکنشی غیرمنتظره و بخصوص «غیرتمسخرآمیز»، با مردم پاریس در پی حادثه تروریستی اخیر همدردی کرده است.
کد خبر: ۸۵۶۷۱۴
شارلی ابدو به کشتار شهروندان فرانسوی واکنشی اینگونه نشان داد + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایندیپندنت، نشریه فرانسوی شارلی ابدو که جهانیان از نوشته ها و کاریکاتورهایش هنوز داغ بر دل دارند، این بار همان طور که انتظار می رفت دست از تمسخر و توهین به مقدسات برداشته و با انتشار تصاویری با بازماندگان حادثه تروریستی فرانسه همدردی و اقدامات تروریستی را محکوم کرده است.

«قلم قوی تر از شمشیر است» این جمله ای است که شارلی ابدو در ابتدای این تصاویر در واکنش به دومین حمله تروریستی در پاریس نوشته است.

«جان اسفار» با انتشار کاتوریکاتورها در اینستاگرام این بار نه تمسخر بلکه خشم خود را از مرگ 129 هموطن خود به تصویرکشیده است. در حالیکه این مجله پیشتر به بهانه آزادی بیان، به مقدسات توهین می کرد و در یک مورد آخر قربانیان سقوط هواپیمای روسی را هم به تمسخر گرفته بود.

در تصاویر زیر می‌بینیم :

1- فرانسه کشوری قدیمی است جایی که عشاق آزادانه همدیگر رو به آغوش می کشند.

2- پاریس پایتخت دوستداران موزیک ، مستی و شادی است.



3- قرنهاست که سفیران مرگ در تلاش برای نابودی طعم و عطر زندگی در این کشور هستند.



4- آنها هرگز موفق نشده اند.



5- مردم پاریس عاشقند و با عشق زندگی می‌کنند و مردمی هستند که همیشه مورد ستایش قرار گرفته اند.



6-زیبایی شعار پاریس است.



7- فرانسه همواره در میان هجوم امواج متلاطم است اما هیچگاه غرق نمی شود.

8- از همه دوستانم خواستار دعا برای مردم پاریس هستم. خیلی ممنونم اما ما مذهب نمی‌خواهیم. ما موزیک، بوسه، شامپاین و شادی می خواهیم چرا که پاریس زندگی است.

9- تروریسم دشمن نیست تروریسم جریانی است که همواره به ما یادآور می‌شود که همیشه در جنگ هستیم بدون داشتن جسارت دانستن نام دشمنی که حضور دارد . دشمنان ما مرگ را دوست دارند. در هر صورت آنها همیشه وجود دارد اگرچه تاریخ خیلی سریع فراموش کند.



10- مردمی که در آن شب جان باختند؛ از زندگی، نوشیدن، و آواز خواندن محروم شدند درحالیکه نمی دانستند که این یک اعلان جنگ است.


11- به جای تقسیم بندی، باید به خاطر داشت که راه ما در زندگی از همه چیز باارزش تر است.


12- ای تروریست ها، اگر خدایی وجود دارد بدانید که از شما خشمگین و متنفر بوده و شما چه در زمین و چه در آسمان از دست رفته هستید.

13- و این بدین معناست که : لعنت به این مرگ.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها