سرپرست‌پژوهشکده غلات گفت : در تولید نان سنگک، میانگین کشوری درصد خاکستر در ماده خشک، که بیانگر درصد سبوس‌گیری از گندم است، با استاندارد های تعریف شده مغایرت دارد و بدین معنی است که در تولید نان سنگک صرفا از آرد سنگک استفاده نمی‌شود.
کد خبر: ۸۵۶۶۵۸
سنگک بی‌کیفیت شد

به گزارش جام جم آنلاین ،به نقل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، حیدر علی نصر اظهار کرد: این مرکز نسبت به بررسی آماری، انطباق با استانداردهای مرتبط و تحلیل نتایج آزمایشات کنترل کیفی انجام شده توسط شرکتهای غله و خدمات بازرگانی استانها، اقدام کرده و نتایج حاصله رادر قالب" گزارش فصلی سنجش کیفیت آرد" بصورت مستمر ارائه می دهد.

وی افزود: دراین بررسی ها اگر مواردی مغایر با استاندارد دیده شود، مراتب به مراجع ذیربط ازجمله: دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل استاندارد در هر استان منعکس و موضوع در کارگروه پایش کیفیت آرد و نان استان مورد پیگیری قرار می گیرد.

نصر در خصوص اهم نتایج بررسی کیفیت آرد در سه ماهه دوم سالجاری اظهار داشت: در بررسی های انجام شده، میانگین کشوری ویژگی‌های کیفی مهم آرد مصرفی نان های بربری، تافتون و لواش شامل: درصد رطوبت، درصد خاکستر در ماده خشک، درصد پروتئین، درصد گلوتن مرطوب و ابعاد و اندازه ذرات در محدوده مجاز و مطابق با استاندارد 103 آرد(تجدید نظر پنجم و اصلاحیه شماره 1) است.

وی درخصوص ارزیابی میانگین کشوری ویژگیهای کیفی آرد مصرفی نان سنگک نیز تاکید کرد:این ارزیابی ها شامل: درصد رطوبت، درصد پروتئین، درصد گلوتن و ابعاد و اندازه ذرات در محدوده مجاز و مطابق با استاندارد است.

سرپرست‌پژوهشکده غلات تصریح کرد:در تولید نان سنگک، میانگین کشوری درصد خاکستر در ماده خشک، که بیانگر درصد سبوس‌گیری از گندم است، با استاندارد های تعریف شده مغایرت دارد و بدین معنی است که در تولید نان سنگک صرفا از آرد سنگک استفاده نشده و از آرد های روشن تر استفاده می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها