آیا می‌دانید فایل‌ها، اطلاعات مخاطبان، تقویم، هشدارهای یادآوری و بوکمارک‌های ذخیره شده در سرویس آی‌کلود پس از حذف نیز قابل بازیابی است؟
کد خبر: ۸۵۶۶۱۸
بازیابی اطلاعات حذف شده از آی‌کلود

به گزارش جام جم کلیک ، یکی از امکانات بسیار خوبی که اپل در اختیار کاربران سرویس آی‌کلود قرار می‌دهد، بازیابی اطلاعات حذف شده از این سرویس تا پیش از گذشت 30 روز از زمان حذف آنهاست.

به‌عبارت دیگر هنگامی که شما مجموعه اطلاعات ذخیره شده در سرویس آی‌کلود را حذف می‌کنید این اطلاعات به‌طور کامل حذف نشده و در بخشی خاص ذخیره می‌شود.

اپل فرصتی 30 روزه را در اختیار شما قرار می‌دهد تا چنانچه از عملیات حذف پشیمان شدید اطلاعات را بازیابی کنید.

چنانچه شما نیز اطلاعاتی را حذف کرده‌اید و هنوز 30 روز از زمان حذف این اطلاعات نگذشته است یا تصمیم دارید با این روش آشنا شوید تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید، کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

1 ‌ـ با مراجعه به لینک www.icloud.com به محیط کاربری خود در سرویس آی‌کلود وارد شوید. (پیشنهاد می‌شود این عملیات را با استفاده از مرورگر کروم یا سافاری در رایانه اجرا کنید)

2 ـ پس از ورود به محیط کاربری خود آیکون‌هایی از برنامه‌های مختلف را مشاهده خواهید کرد. روی Settings کلیک کنید.

3 ـ بخش Advanced در پایین صفحه تنظیمات قابل مشاهده است. در این بخش گزینه‌های مختلفی برای بازیابی اطلاعات، مخاطبان، تقویم‌ها و هشدارهای یادآوری و بوکمارک‌ها وجود دارد که با کلیک روی هرکدام و طی مراحل می‌توانید عملیات بازیابی اطلاعات را اجرا کنید.

به‌عنوان مثال چنانچه روی Restore Files کلیک کنید پنجره‌ای شامل فهرستی از اطلاعات قابل بازیابی که مدت زمان 30 روز آنها به اتمام نرسیده است در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

با فعال کردن علامت چک‌مارک هریک از گزینه‌های مورد نظر و کلیک روی Restore File عملیات بازیابی آغاز می‌شود.

توجه داشته باشید در اجرای عملیات بازیابی مخاطبان، تقویم و بوکمارک‌ها مجموعه‌ای از گزینه‌ها به‌صورت آرشیوهایی در تاریخ‌های مشخص در اختیار شما قرار می‌گیرند.

شما می‌توانید هر یک از آرشیوهای مورد نظر را طبق تاریخ مشخص شده انتخاب کنید تا مخاطبان، بوکمارک‌ها یا تقویم‌های مربوط به همان تاریخ برای شما بازیابی شوند.

همچنین در صورتی‌که اطلاعات مخاطبان را بازیابی کنید از مخاطبان فعلی دستگاه‌های شما یک نسخه پشتیبان تهیه شده و اطلاعات مخاطبان بازیابی شده جایگزین فهرست مخاطبان روی دستگاه شما می‌شود.

امیر عصاری

ضمیمه کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها