زن محاصره شده خود را منفجر کرد

باز هم تیراندازی و انفجار در پاریس

وزیران کشور اعضای اتحادیه اروپا روز جمعه این هفته در بروکسل گردهم می آیند تا ضمن بررسی حملات پاریس راههایی احتمالی موجود برای جلوگیری از وقوع چنین حملاتی را بیابند.
کد خبر: ۸۵۶۶۱۱
وزیران کشورهای اروپایی از ترس تکرار حملات به بروکسل رفتند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر ،به دنبال حملات پاریس، وزیران کشورهای عضو اتحادیه اروپا، روز جمعه، نشستی اضطراری در بروکسل برگزار می‌کنند و درباره مسایل امنیتی و واکنش های این اتحادیه مذاکره خواهند کرد.

«اتین اشنایدر» وزیر کشور لوکزامبورگ، به خبرنگاران گفت: «در مقابله با بربریت و تروریسم، اروپا در کنار فرانسه ایستاده است».

لوکزامبورگ رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا است و نشست روز جمعه در پی حملات مرگبار پاریس انجام می‌شود؛ حملاتی که با تیراندازی و عملیات انتحاری همراه بود، دست‌کم ۱۲۹ کشته برجای گذاشته و گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفته است.

اشنایدر گفته است، تصمیم برای انجام دیدار اضطراری وزیران کشور اعضای اتحادیه اروپا، با همفکری مقام‌های فرانسوی گرفته شده است.

وزیر کشور لوکزامبورگ خود روز یکشنبه با همتای فرانسوی‌اش، «برنار کازنو» و نیز مسئول ارشد امور داخلی و مهاجرتی اتحادیه اروپا، «دیمیتریس آورامُپولُس» در پاریس دیدار کرده بود.

هدف آن دیدار «هماهنگی برای انجام اقدام فوری اروپا، در واکنش به حملات [پاریس] و برای جلوگیری از حملات مشابه در آینده» عنوان شد.

این سه نفر در بیانیه‌ای که پس از دیدار خود صادر کرده‌اند بر «توقع شهروندان اروپایی برای انجام واکنشی فوری، متمرکز و موثر اتحادیه اروپا» تاکید کرده‌اند و دیدار روز جمعه نیز در ادامه رایزنی‌ها و هماهنگ کردن اقدامات آینده انجام می‌شود.

خبرگزاری فرانسه می‌گوید مسائلی مانند سیستم «ثبت اطلاعات مسافران (پی‌ان‌آر)»، که بر جمع‌آوری اطلاعات مسافران در اتحادیه اروپا استوار خواهد بود، از جمه مواردی‌ است که وزیران کشور اتحادیه در مورد آن مذاکره خواهند کرد. ایالات متحده در حال حاضر از این این سیستم بهره می‌برد.

دیدار روز جمعه گفتگوهایی در مورد افزایش کنترل مرزهای اتحادیه و مسائل امنیتی مربوط به وجود، مالکیت یا خرید و فروش اسلحه را نیز در بر می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها