کارشناس فوتبال ایران می گوید اتفاق خونین پاریس تاثیری در تغییر میزبانی یورو 2016 نخواهد داشت.
کد خبر: ۸۵۶۵۹۱
بهمن فروتن و بازیکنانی که ریش داعشی می گذارند

به گزارش گروه ورزشی جام جم آنلاین و به نقل از خبرآنلاین ، بهمن فروتن کارشناس فوتبال درباره جمعه خونین فرانسه و اتفاق هایی که پیش از بازی فرانسه و آلمان در هتل اقامت ژرمن ها رخ داد گفت:« وقتی بازی را تماشا می کردم متوجه شدم تیم ملی آلمان مرده و بی روحیه بازی می کند. من در زمان هایی شاهد باخت تیم ملی آلمان بودم اما هیچگاه تیم آلمان را اینجوری ندیده بودم. بازیکنان آلمان بسیار ترسیده بودند. آنها از صبح با خبر تهدید به بمب گذاری روبرو شدند و این در روحیه آنها تاثیر داشت.»

فروتن درباره تاثیر این اتفاق بر روی فوتبال گفت:« این یک فاجعه است،وقتی بمبی در جایی منفجر می شود و عده ای کشته و زخمی می شوند. ما فاجعه طبیعی داریم که هیچگاه این اتفاق قصد کشتن و از بین بردن مردم را ندارد.مثلا یک آتشفشان با سو قصد فوران نمی کند اما وقتی کسی بمبی منفجر می کند قصد جان انسان ها را دارد. هدف این بمب گذاری مسابقه فرانسه و آلمان نبود.این یک تصفیه حساب بین گروه داعش و دولت فرانسه بود.»
او در ادامه گفت:« منفجر کردن استادیوم با انفجار در مترو یا هواپیما فرقی نمی کند. ما نمی توانیم فقط دید فوتبالی به این فاجعه داشته باشیم. این اتفاق نمی تواند فوتبال را نا امن کند. بار ها دیدیم عراق وقتی در حال جنگ بود در کشورش فوتبال برگزار می کرد و حتی تیم های ملی به این کشور سفر می کردند.»
فروتن درباره اینکه سال آینده فرانسه میزبان یورو 2016 خواهد بود و این اتفاق چقدر می تواند روی میزبانی خروس ها تاثیر بگذارد و اینکه احتمال دارد میزبانی را از فرانسه بگیرند گفت:« بعید به نظر می رسد میزبانی را از فرانسه بگیرند. این یک اتفاق غیر قابل پیش بینی بود که ربطی به دولت و فدراسیون فوتبال فرانسه ندارد. گرچه این حمله تروریستی می تواند روی مسابقات یورو سایه یباندازد اما این اتفاق زنگ خطری بود برای دولت فرانسه تا بتواند یورو را بهتر مدیریت کند.»

او همچنین درباره آرایش موهای بازیکنان فوتبال شبیه گروه تروریستی داعش گفت:« داعش گروهی تروریستی و منفوری است و نمی دانم چرا بازیکنان قیافه خود را شبیه آنها می کنند. متاسفانه به تازگی گروهی از جوان ها و بازیکنان تیم ها موهای سر خو را می تراشند و ریش های بلندی می گذارند. این افراد باید از تقلید شمایل داعشی ها پرهیز کنند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها