داعش با انتشار فیلمی تهدیدآمیز علیه فرانسه، تاکید کرد تا زمانی که بمباران این گروه در سوریه ادامه داشته باشد، فرانسه روی آرامش را نخواهد دید. در ابتدای این فیلم شماری از عناصر فرانسوی داعش نشان داده می‌شوند که گذرنامه‌های خود را می‌سوزانند. یکی از عناصر داعش نیز در این فیلم خواستار مسموم کردن آب و غذای فرانسوی‌ها می‌شود.
کد خبر: ۸۵۶۴۲۹

همزمان با اعلام تهدید داعش، منابع فرانسوی از خارجی بودن 16 نفر از کشته‌شدگان در حملات پاریس خبر داده‌اند. نیروهای امنیتی فرانسه ضمن حمله به هتل پلمن در پاریس، اطراف برج ایفل را نیز تخلیه کرده و گفته می‌شود پدر و برادر یکی از عوامل انتحاری را نیز بازداشت کرده‌اند. روز گذشته فرانسوا مولن خارنوال، شهردار پاریس نیز اعلام کرد یکی از مهاجمان متولد فرانسه بوده است.

حوادث تروریستی پاریس موجی از بدبینی را نسبت به مسلمانان این کشور به‌وجود آورده است. «نظیر کاهه» یکی از فعالان حقوق بشرکه برای حل مشکلات مسلمانان و جوانان محله‌های مهاجرنشین حومه پاریس تلاش می‌کند، درخصوص به راه افتادن «سونامی نفرت» علیه مسلمانان و حومه‌نشینان این شهر در پی وقوع حملات تروریستی هشدار داد. برخی رهبران افراطی فرانسه نیز خواستار شدت‌عمل در برخورد با مسلمانان این کشور شدند. همزمان آلکسی پوشکوف، رئیس کمیسیون امور بین‌المللی دومای روسیه با انتقاد از سیاست‌های پاریس در پیروی از واشنگتن و حمایت از برخی گروه‌های تروریستی در خاورمیانه به‌ویژه سوریه، اعلام کرد: دولت فرانسه متحمل پیامد رویکردهای پیروی از آمریکا شده و حوادث تروریستی پاریس این واقعیت را بیشتر آشکار کرده است. وزیر کشور آلمان نیز گفت نباید حملات در این کشور را به موج مهاجرانی که می‌خواهند وارد اروپا شوند، ارتباط داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها