خبر دسته اول اطلاعاتی وزیر خارجه عراق

فرانسه، آمریکا و ایران هدف تروریستی داعش است

وزیر خارجه عراق گفت سازمان اطلاعات عراق اطلاعاتی را درباره هدف قرار گرفتن، فرانسه، آمریکا و ایران به این کشورها منتقل کرده است.
کد خبر: ۸۵۶۳۴۵
فرانسه، آمریکا و ایران هدف تروریستی داعش است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم ، ابراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق بار دیگر درباره گسترش خطر باندهای تروریستی داعش برای کشورهای جهان هشدار داد و بر اهمیت این‌که، کشورهای جهان این هشدارها را جدی بگیرند، تاکید کرد.

الجعفری همچنین با هشدار مجدد درباره خطر تروریست‌های تکفیری تاکید کرد داعش خطری مشترک برای تمام کشورهای جهان به شمار می‌رود.

بر اساس بیانیه دفتر وزیر خارجه عراق، الجعفری در حاشیه نشست وین 2 درباره سوریه گفت اوضاع سوریه نیاز به راه حل سیاسی دارد و باید این مسئله به ملت سوریه واگذار شود.

وزیر خارجه عراق با بیان اینکه، بعد امنیتی، مسئولیت همگانی است، افزود داعش خطری مشترک برای تمام کشورهای جهان به شمار می‌رود.

وی اظهار داشت خطر داعش از سوریه به عراق گسترش یافت و ما هم درباره گسترش این خطر به کشورهای دیگر هشدار داده‌ایم و از جهان می‌خواستیم که هشدارهای ما را جدی بگیرد.

الجعفری گفت عناصر داعش یک سال پیش از 82 کشور آمده بودند و اکنون این تعداد به بیش از 100 کشور می‌رسد که از این کشورها آمده‌اند که به این معناست که در سطح بین المللی، جدیت مطلوب وجود ندارد.

وزیر خارجه عراق با انتقاد از وضع کمک‌های خدماتی و انسانی و حمایت از مهاجران و آوارگان تاکید کرد تروریسم خطری برای همه است و هیچ مجالی برای تردید و دودلی در مقابله با آن وجود ندارد به همین سبب باید مسئله نابودی داعش در سوریه، فقط یک مسئله‌ای که مختص سوریه باشد، قلمداد نشود، بلکه مسئله‌ای مربوط به همه کشورهای جهان قلمداد شود.

وی افزود آنچه در مصر،‌عراق،‌لبنان و فرانسه رخ داد، بزرگترین دلیل بر این است که داعش یک خطر جهانی است.

الجعفری گفت منابعی در سازمان اطلاعات عراق به اطلاعاتی دست یافته‌اند که برخی کشورها به ویژه فرانسه، آمریکا و ایران هدف قرار خواهند گرفت و این کشورها در جریان این اطلاعات قرار گرفته‌اند.

وی درباره باقی ماندن بشار اسد در ریاست جمهوری سوریه اظهار داشت اصل ثابت،‌یک سال و شش ماه است که ما معتقدیم که این اصل ممکن است به داعش فرصتی برای قبضه کردن اراضی در اشغال خود بدهد و ما ناگزیریم که بار دیگر به نبرد با این گروه بپردازیم که این وضع به داعش خدمت خواهد کرد، بنابراین ابتدا باید آتش بس صورت گیرد و داعش مهار شود و آنگاه سرنوشت نظام به مردم سوریه واگذار شود تا آنها تصمیم بگیرند.

الجعفری تصریح کرد معارضانی که در روند سیاسی شرکت می‌کنند چه مخالفان داخل یا خارج،‌باید مخالفان مدنی و غیر نظامی و کسانی باشند که در هیچ اقدام تروریستی دست نداشته باشند.

وی افزود کشورها نباید مخالفان سوری را مدیریت و کنترل کنند، بلکه اراده ملی سوری باید بر آنها حاکم باشد.

وزیر خارجه عراق درباره زمانی که استفان دی‌مستورا نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه مشخص کرده است، گفت دیمستورا برای برگزاری نشست مخالفان سوری تا حداکثر پنجمین ماه سال آینده تلاش خواهد کردو ما تلاش می‌کنیم با وی برای اجرای آن همکاری کنیم، زیرا وی چتر سازمان ملل به شمار می‌رود و راهی که در مقابل وی قرار دارد، راهی دشوار است که ممکن است با موانعی که اندک نیست،‌روبرو شود.

ابراهیم الجعفری در خلال نشست وزارتی ویژه بررسی پرونده سوریه در وین اتریش بر ضرورت حل سیاسی بحران این کشور تاکید کرده و گفته بود تحمیل هر گونه نظام سیاسی بر ملت سوریه، دخالت در امور آنها به شمار می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها