یک نشریه فرانسوی علی دایی را یکی از تاثیرگذارترین چهره های دنیای فوتبال قلمداد کرد.
کد خبر: ۸۵۶۳۰۶
علی دایی برای ایران افتخار آفرید

به گزارش جام جم ورزشی به نقل از تسنیم، سایت مجله فرانسوی «So Foot» با اشاره به اظهارنظر جنجالی اخیر زلاتان ابراهیموویچ، مهاجم سوئدی پاری‌سن‌ژرمن که عنوان کرده بود: «پس از سوئد حالا فرانسه را در نقشه جهانی فوتبال قرار داده‌ام»، نام 10 فوتبالیستی را که در حقیقت با بازی‌های خوب خود به نوعی نام کشورشان را بر سر زبان‌ها انداختند، سوژه خود کرده است. یکی از فوتبالیست‌هایی که در این گزارش به نام آنها اشاره شده، علی دایی، مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال ایران است.

در این گزارش آمده است: چیزی که ما پیش از علی دایی از فوتبال ایران به صورتی مبهم می‌دانستیم، این بود که ایرانی‌ها به خوبی فوتبال بازی می‌کنند و البته سبیل‌های مردانه خوبی هم دارند! چیزی که ما از کشور ایران با علی دایی شناختیم این بود که ایرانی‌ها دیوانه فوتبال هستند. ستاره بی‌چون و چرای فوتبال ایران سابقه بازی در تیم‌های آلمانی از جمله بایرن مونیخ از ایالت باواریا را دارد و بیش از 100 گل برای تیم ملی ایران به ثمر رسانده است. بله، علی دایی تأثیر زیادی برای قرار گرفتن ایران در نقشه جهانی فوتبال داشت.

در ادامه این گزارش با اشاره به نسل بعدی فوتبال ایران (بعد از علی دایی) عنوان شده است: سال گذشته تیم ملی ایران در مسابقات جام جهانی 2014 برزیل حضور داشت و با افتخار و شجاعت منحصربه‌فردی از حیثیت خود دفاع کرد. از زمان علی دایی ما به فوتبال ایران، لیگ فوتبال این کشور و دربی آتشین آن (دربی شهر تهران) علاقه‌مند شده‌ایم و کنجکاوی ما به فوتبال این کشور را به شیفتگی تبدیل کرده است. تمامی اینها از علی دایی شروع شد.

9 فوتبالیست دیگری که در این گزارش به نام آنها اشاره شده است، عبارتند از: سعید العویران از عربستان، ژرژ وه‌آ از لیبریا، پائولو ونچاپ از کاستاریکا، آندری شوچنکو از اوکراین، لاندون دونووان از آمریکا، کارلوس والدراما از کلمبیا، رایان گیگز از ولز، یاری لیتمان از فنلاند و جک وارنر از ترینیدادوتوباگو.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها