اگر انگشت عمر اسماعیل مصطفی، بمب گذار انتحاری پاریس، وقتی که خودش را منفجر می کرد قطع نشده بود و به دورتر پرتاب نمی شد احتمالا حالا مردم خشمگین دنیا از هویت او بی خبر بودند و نمی دانستند صاحب این انگشت جهنمی، یکی از مسئولان کشته شدن 129 انسان غیرنظامی در حمام خون جمعه شب پاریس است.
کد خبر: ۸۵۶۳۰۵
کشف راز حمله پاریس با انگشت قطع شده بمب گذار

به گزارش جام جم آنلاین، عمر ، 29 ساله یکی از 3 مردی است که جمعه شب با یورش به سالن کنسرت باتاکلان 89 زن و مرد و کودک را کشتند.

دادستان پاریس اعلام کرده است عمر در 21 نوامبر 1985 در حومه پاریس به دنیا آمده و 8 بار به علت جرایم کوچک طی سال های 2004 تا 2010 دستگیر شده است اما در هیچ موردی زندان نیفتاده است. این مرد، پیش از ماجرای تروریستی جمعه ، سابقه هیچ فعالیت تروریستی نداشته است اما سال گذشته به سوریه رفته و بعید نیست در آنجا به عضویت داعش در آمده باشد.

پدر و برادر 34 ساله عمر هم اکنون در بازداشت هستند و پلیس در حال تفتیش خانه آنها برای یافتن ردپایی از داعش است.

برادر عمر به خبرگزاری AFP می گوید : آنچه برادرم انجام داد، دیوانگی محض است. من در زمان وقوع جنایت در پاریس بودم و بی خبر از این که برادرم در این ماجرا نقش دارد، فاجعه را تجربه کردم.

عمر ، سه برادر و دو خواهر دیگر هم دارد و برادری که با خبرگزاری AFP گفتگو کرده است بعد از مطلع شدن از این که برادرش یکی از مسئولان فاجعه است با پای خودش به اداره پلیس رفته و خودش را معرفی کرده است.

او می افزاید: از مدت ها پیش با عمر قطع رابطه کرده بودم چون می دانستم درگیر خلاف های کوچک شده است اما هرگز فکر نمی کردم تروریست شود!

آخرین اطلاعات برادر عمر از او مربوط به زمانی است که شنید او همراه با دختر کوچکش به الجزیره رفته است.

پلیس فرانسه مدعی است که دو تن از بمب گذارهای انتحاری جمعه شب پاریس در پوشش پناهجویان سرگردان از سوریه وارد اروپا شده اند. یکی از تروریست ها به نام احمد ، جوانی 25 ساله بوده اکه ماه پیش در سفرش از سوریه در قالب پناهجو به فرانسه رسیده است.

پلیس یونان با تایید این موضوع گفته است او در یک کشتی کوچک از ترکیه یا 69 پناهجوی دیگر به یونان آمده بود و پلیس اثر انگشتش را ثبت کرده است و در اختیار دارد. یونان در چند ماه گذشته یکی از دروازه های مهم ورود به اروپا برای پناهجوهای سوری شده است و به نظر می رسد حالا نیروهای امنیتی این کشور باید نظارت بیشتری بر هویت پناهجوها در این مناطق داشته باشند.

خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها