ایندیپندنت بررسی کرد؛

داعش در 5 نگاه و بر اساس نمودار

حملات تروریستی جمعه شب پاریس و ادعای گروه داعش در مود قبول مسئولیت آن موجب شد تا نگاه ها بار دیگر متوجه این گروه شود گروهی که نزدیک به 3 سال است ظهور کرده و در این مدت جنایات متعددی را رقم زده است.
کد خبر: ۸۵۶۲۹۸
داعش در 5 نگاه و بر اساس نمودار

به گزارش جام جم آنلاین، شاید برای بسیاری از مردم وقتی که نام داعش را می شوند و یا از جنایات این گروه مطلع می شوند سوالات زیادی شکل بگیرد. پرسش هایی از این دست که: اعضای خارجی این گروه تروریستی از چه کشورهای هستند؟ پیام های این گروه چگونه منتشر می شود؟ بیشترین ترس را چه کشورهایی از داعش دارند؟ و یا حملات داعش بیشتر در چه کشورهایی رخ می دهد؟

روزنامه ایندیپندنت با تهیه پنج نمودار تلاش کرده تا به این پرسش ها پاسخ بدهد.

داعشی هایی که از راه دور آمده اند:

در میان اعضای داعش چهره هایی دیده می شوند که متعلق به کشورهای غربی و یا آفریقایی هستند و در میان آنها فرانسوی ها و انگلیسی ها بیشترین تعداد اعضای داعش را که برای پیوستن به این گروه راه درازی را پیموده اند تشکیل می هند.

بر اساس اولین نمودار فرانسه با دارا بودن 700 شهروند در میان اعضای داعش رتبه اول را در میان کشورهای غربی تامین کننده نیروهای داعش کسب کرده است.

رتبه دوم در این جدول متعلق به انگلیس است که 400 عضو در این گروه تروریستی دارد. (البته برخی گزارش ها حکایت از این مطلب دارند که شمار شهروندان انگلیسی و فرانسوی پیوسته به داعش به مراتب بیش از این تعداد است.)

بر اساس اطلاعات موجود در این نمودار آلمان با 270 عضو رتبه سوم، استرالیا با 250 عضو رتبه چهارم، بلژیک با 250 عضو رتبه پنجم، هلند با 120 عضو رتبه ششم، دانمارک با 100 عضو رتبه هفتم، آمریکا با 70 عضو رتبه هشتم، اتریش با 60 عضو رتبه نهم، نروژ با 50 عضو رتبه دهم، ایرلند با 30 عضو رتبه یازدهم، و سوئد با 30 عضو رتبه دوازدهم را در میان آن دسته از کشورهایی که شهروندان آنها مسافتی طولانی را برای پیوستن به داعش پیموده اند کسب کرده اند.

داعشی هایی که از راه نزدیک آمده اند:

اما از کشورهای نزدیک هم افرادی برای پیوستن به داعش به سوریه آمده اند که در این میان تونس با دیدن سه هزار نفر از شهروندان خود در میان اعضای داعش رتبه اول را کسب کرده است.

کشورهای دیگر در این جدول به ترتیب عبارتند از: عربستان دو هزار و 500 نفر، اردن با دو هزار و 8 9 نفر، مراکش با یک هزار و 500 نفر، لبنان 890 نفر، لیبی 556 نفر، ترکیه 400 نفر، مصر 358 نفر، عراق 247 نفر، چچن 186 نفر، فلسطین 114 نفر، و کویت 71 نفر.

مورد بعدی مربوط به انتشار پیام های داعش است. این گرووه تروریستی از توئیتر برای انتشار پیام های خود استفاده می کند و این پیام ها از کشورهای مختلف منتشر می شوند.

اما لیست کشورهایی که پیام های داعش از طریق توئیتر از آنها منتشر می شود عبارتند از:

عربستان 866 توئیت، سوریه 507 توئیت، عراق 453 توئیت، آمریکا 404 توئیت، مصر 326 توئیت، کویت 300 توئیت، ترکیه 203 توئیت، سرزمی های اشغالی 162 توئیت، لبنان 141 توئیت، انگلیس 139 توئیت، و تونس 125 توئیت

کشورهایی که بیشترین ترس را از داعش دارند

کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا، فرانسه و انگلیس داعیه مبارزه با داعش را دارند اما جالب است بدانید که همین سه کشور بیشترین ترس را از فعالیت داعش در داخل مرزهایشان دارند.

بر اساس آمار موجود فرانسه با 67 درصد رتبه اول را در میان کشورهایی که بیشترین ترس را از داعش دارند کسب کرده است. بعد از فرانسه اسپانیا با 61 درصد، آمریکا با 53 درصد، انگلیس با 52 درصد، استرالیا با 48 درصد، آلمان 46 درصد، لهستان 22 درصد، اسرائیل 37 درصد، روسیه 23 درصد، نیجریه 68 درصد، لبنان 67 درصد، پاکستان 48 درصد، سرزمین های فلسطینی 40 درصد، مالزی 26 درصد، اندونزی 20 درصد، و ترکیه با 19 درصد قرار دارند.

بیشترین اقدامات داعش در چه کشورهایی انجام می شود

هر چند ممکن است اغلب افراد با شنیدن نام داعش فکر کنند که بیشترین اقدامات این گروه در سوریه انجام می شود اما جالب است بدانید که این کشور رتبه پنج را در میان کشورهایی که بیشترین فعالیت داعش در آنها انجام می شود دارد.

برهمین اساس عراق با 35.4 درصد، افغانستان با 17.3 درصد، پاکستان با 13.1 درصد، نیجریه 10.2 درصد، سوریه 6 درصد، سومالی 2.3 درصد، هند 2.2 درصد، فیلیپین 1.6 درصد، یمن 1.6 درصد، تایلند 1.1 درصد، و مابقی کشورهای جهان 10 درصد مناطقی هستند که بیشترین اقدامات داعش در آنها انجام می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها