ایندیپندنت بررسی کرد؛

داعش در 5 نگاه و بر اساس نمودار

مهندس ضرغامی حوادث جمعه‌شب پاریس و گروه تروریستی داعش را به هیولای فرانکشتین تشبیه کرد و در این‌باره نوشت: حادثه خونبار پاریس، دنیا را در بهت و حیرت فرو برد. حادثه‌ای که بعد از جنگ دوم جهانی برای آن نظیری نمی‌توان یافت. همه مردم دنیا متاثر و نگران از این حادثه وحشتناک و تاسف‌بار هستند.
کد خبر: ۸۵۶۱۷۰

پی‌نوشت

داعش کیست و چیست؟ آیا یک گروه تروریستی، بدون پشتیبانی و تدارک وسیع نظامی، مالی، ‌رسانه‌ای،‌سیاسی و لجستیک از سوی قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای و به‌ویژه عربستان سعودی می‌تواند تا این حد مقتدر و تاثیرگذار باشد؟ حتما پاسخ منفی است.

سوال این است که امروز چه حادثه‌‌‌ای رخ داده تا چنگال تیز و خون‌‌ آلود داعش تا قلب پاریس فرو می‌رود. آیا خود فرانسوی‌ها چنین چیزی را می‌خواهند؟ تا آن را بهانه‌ای برای دخالت بیشتر در قلمرو مسلمانان قرار دهند؟ من چنین اعتقادی ندارم. به عقیده من داعش هیولای فرانکشتین زمان ماست. در طول صد سال گذشته ده‌ها فیلم سینمایی از این موجود خون‌ آشام توسط هالیوود ساخته شده است. فرانکشتین نام رمانی است از مری شلی، نویسنده انگلیسی که در آن دانشمندی جوان و جاه‌طلب به نام فرانکشتین با قراردادن تکه‌‌های بدن مردگان و اعمال نیروی الکتریسیته، موجودی مخوف و وحشتناک می‌سازد که جنایات فراوانی می‌کند و خودش هم قربانی این موجود عجیب الخلقه می‌شود!

امروز این هیولای ساخته و پرداخته غرب،‌ قابل کنترل و مدیریت نیست. غرب باید به اشتباه تاریخی خود اعتراف کند. صادقانه از حمایت گروه‌‌های تروریستی دست بردارد و مسیرهای پشتیبانی و رگ‌های حیاتی این موجود خون آشام را مسدود کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها