مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن خوب توصیف کردن گفت‌وگوهای صلح سوریه در وین گفت که نشست بعدی در پاریس برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۶۰۶۲
گفت‌وگوهای وین خوب بود/ نشست بعدی در پاریس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم ، "فدریکا موگرینی" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان نشست بین‌المللی وین درباره سوریه گفت که گفت‌وگوهای صلح سوریه خوب بوده و "روند" می‌تواند آغاز یابد.

موگرینی افزود که گفت‌وگوهای وین درباره سوریه به جمع بندی رسیده و روند آغاز شده و اتحادیه اروپا نقش خود در حمایت از سازمان ملل در اجرای تصمیمات اتخاذ شده را ایفا خواهد کرد و نشست بعدی در پاریس برگزار خواهد شد.

هیأت‌های دیپلماتیک بیش از 20 کشور در وین حاضر شده‌اند تا به منظور دستیابی به راه‌حلی برای بحران سوریه و آغاز فرآیند صلح در این کشور وارد گفتگو شوند.

مذاکرات پیشین که در حدود دو هفته پیش در همین شهر برگزار شده و برای اولین بار شاهد حضور ایران و عربستان بر سر یک میز برای گفتگو درباره سوریه بود، رضایت بخش اعظمی از شرکت کنندگان را فراهم آورد.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، که با لغو سفر حسن روحانی به اروپا، عازم وین شد پیشتر اعلام کرده که تهیه لیست گروه‌های تروریستی در سوریه و همچنین تعیین چگونگی ادامه مذاکرات جزو سرفصل‌های مورد بحث در این مذاکرات خواهند بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ضد رژیم صهیونیستی
-
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
۰
۰
اشتباه جمله ی سایت جام جم (كه با لغو سفر حسن روحانی به روحانی عازم وین شد).
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها