مدیرکل صدا و سیمای مرکز کیش:

منطقه ویژه ، ‌مخاطب متفاوت دارد

با مهرداد عظیمی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری

اولویت ما، رعایت عدالت رسانه‌ای است

فعالیت مرکزچهارمحال و بختیاری شش ماه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز و بهمن سال 1363، پخش تلویزیونی آن افتتاح شده است. شبکه استانی صدای مرکز، سال 1381 با تولید و پخش روزانه 11 ساعت برنامه، فعالیت خود را آغاز کرده و مردم استان، بهمن 83 13همزمان با عید سعیدغدیر خم، شاهد راه‌اندازی شبکه استانی سیمای جهان بین بوده‌اند.
کد خبر: ۸۵۶۰۰۵
اولویت ما، رعایت عدالت رسانه‌ای است

براساس ارزیابی‌های صورت گرفته خبر مرکز به لحاظ موفقیت در جلب اعتماد عمومی جزو برترین‌های کشوری است. مهرداد عظیمی،کارشناس ارشد علوم سیاسی و دانشجوی دکتری در همین رشته است. وی معاونت فنی و سرپرستی صدا و سیمای مرکز ایلام و مدیرکل فنی معاونت صدای جمهوری اسلامی را در کارنامه اجرایی خود دارد و هم‌اکنون مدیرکل صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری است.

سهم شهرستان‌های استان در برنامه‌های صدا و سیما به چه شکل دیده می‌شود؟

یکی از مهم‌ترین سیاست‌های صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری،‌ رعایت عدالت رسانه‌ای با توجه به تنوع قومی و فرهنگی استان است. به این منظور، پوشش اخبار و برنامه‌های شهرستان‌های 9 گانه استان با استفاده از ظرفیت خبرنگاران آزاد و رابطان خبری در حوزه‌های تولید صدا و سیما و تلاش برای دیدن و شنیده شدن همه مردم استان در شبکه‌های استانی صدا و سیما از مهم‌ترین برنامه‌هاست. در حوزه صدا ارتباط هر روزه با یک شهرستان و ارائه اخبار و برنامه‌های مهم هفتگی در برنامه صبح و زندگی، توجه به روستاهای مختلف استان در برنامه آوای روستا، تهیه گزارش تلویزیونی از شهرها و روستاهای مختلف استان در برنامه شبانه شب‌های بام ایران، سفر به روستاهای مختلف در برنامه هم ولایتی سلام و پوشش مهم‌ترین رویدادهای خبری شهرستان‌ها در بخش‌های خبری صدا و سیما و پیگیری مطالبات مردمی (طرح مساله و پیگیری از مسئول مربوطه) در شهرستان‌های مختلف استان در بخش‌های خبری از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در این زمینه است.

تا چه اندازه با هنرمندان استانی در ارتباطید؟

از ظرفیت هنرمندان استان در برنامه‌های زنده و پرمخاطب رادیویی و تلویزیونی مانند برنامه شبانه سیما استفاده می‌شود و اجرای برنامه هم ولایتی سلام به یکی از هنرمندان حوزه موسیقی استان سپرده شده که بازتاب خوبی در میان مخاطبان داشته است. همچنین برای برقراری ارتباط مؤثر با جامعه نخبگان استان ازجمله هنرمندان، نشست‌های تخصصی با این حوزه برگزار شده و بازتعریف نشست‌های اتاق فکر مرکز و تلاش برای عملیاتی شدن فعالیت‌های این اتاق، اقدام برای تشکیل بانک اطلاعات نخبگان شامل کارشناسان حوزه‌های مختلف را برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا بتوان از ظرفیت این حوزه برای بازنمایی شاخص‌های فرهنگ و هنر بومی در شبکه استانی به نحو مطلوب‌تر استفاده کرد.

مهم‌ترین دغدغه‌هایتان برای پیشرفت و توسعه صدا و سیمای استان چیست؟

به منظور حرکت هدفمند و مبتنی بر برنامه‌ریزی عالمانه و مدیریت دقیق در شرایط رقابتی کنونی و کارزار جنگ نرم نظام سلطه و برای دستیابی به منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در دیدار اخیر مدیران ارشد رسانه ملی، تحقق محورهای مورد تاکید معظم له در حوزه دین، اخلاق، امید، آگاهی و سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی، نکات راهبردی پیوست حکم جناب آقای دکتر سرافراز، ماموریت‌های ابلاغی سازمان در حوزه ملی و استانی مانند اقتصاد مقاومتی، اصلاح الگوی مصرف در انرژی و آب و حفظ محیط زیست، به نظر می‌رسد توجه به کیفی‌سازی در دو حوزه محتوایی و فنی باید به عنوان برنامه اصلی مورد توجه قرار گیرد. مهم‌ترین برنامه‌های این مرکز برای تحقق کیفی‌سازی نیز مواردی همچون تدوین سند راهبردی (تدوین نقشه راه براساس منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های ابلاغی ریاست محترم سازمان)، شاخص‌سازی (لحاظ شاخص‌های کیفی براساس محورهای دین، اخلاق، امید و آگاهی و سبک زندگی اسلامی و ایرانی)، چابک‌سازی و توانمندسازی نیروی انسانی به منظور آمادگی تخصصی بیشتر، تشکیل شوراهای تخصصی مدیران و کارشناسان در مرکز همراه با استفاده از ظرفیت کارشناسان برون‌سازمانی، برنامه‌ریزی و نظارت بر تدوین محتوا از مرحله ارائه سوژه تا تولید پیام از طریق ایجاد و تقویت شورای نویسندگان و ویراستاری در مرکز است.

همچنین در نظر داریم از ظرفیت فناوری نوین و نرم‌افزارهای کاربردی متناسب با فعالیت‌های به روز حوزه‌های مختلف استفاده کنیم و با پایداری و ایمن‌سازی سیگنال و عدم وابستگی به ماهواره، پخش زنده صدا و تصویر شبکه استانی بر بستر فضای مجازی، استفاده از برنامه‌های‌های متنوع برای بهبود فرآیند فعالیت حوزه‌های مختلف، تکمیل پوشش AM، تکمیل پوشش FM جاده‌ای، استفاده از فرمت‌های استاندارد روز در تولید صدا، سیما، خبر و فضای مجازی (فرمت HD برای سیما و WAVE برای صدا و mp3pro برای فضای مجازی) و autoplay کردن برنامه‌های صدا و سیما خدمات بهتری به مخاطبانمان ارائه کنیم. بدون شک تحقق این برنامه‌ها گامی در راستای ارتقای کیفی در دو بخش محتوایی و فنی است. تابستان جاری با برنامه‌ریزی صورت گرفته و عملیاتی کردن بخشی از این برنامه‌ها، شاهد حفظ مخاطب در حوزه صدای استانی و رشد 9 درصدی مخاطب سیما نسبت به فصل بهار بودیم.

فرشید شکیبا‌

‌ جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها