معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو گفت: بخشنامه توقف طرح وام 25 میلیون تومانی خودرو را هنوز دریافت نکردیم.معاون فروش و بازاریابی سایپا نیز از نشست مشترک وزارت صنعت و بانک مرکزی خبر داد و گفت: قرار است در این نشست توافق برای اجرای مرحله دوم فروش اقساطی خودرو با تسهیلات بانکی اعلام شود.
کد خبر: ۸۵۶۰۰۲
واکنش خودروسازان به توقف وام 25 میلیون تومانی

به گزارش جام جم آنلاین، مصطفی خان‌کرمی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه هنوز وزارت صنعت بخشنامه جدیدی مبنی بر توقف فروش خودرو در قالب وام 25 میلیون تومانی را به شرکتهای خودروساز ابلاغ نکرده، اظهار داشت: قرار بود براساس طرح وام 25 میلیونی تا اردیبهشت 95 ، 300 هزار دستگاه برای جبران رکود بازار به فروش برسد. بانک مرکزی نیز قرار بود اقدامات لازم را در این رابطه انجام دهد.

وی با اعلام اینکه امروز بانک مرکزی اعلام کرده سقف اعتبار وام 25 میلیونی 110 هزار دستگاه است افزود: براساس این اطلاعیه خودروسازان می‌بایست تا اردیبهشت‌ماه این میزان فروش را انجام دهند.

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو اظهار کرد: این شرکت 61 هزار و 500 دستگاه از محصولات خود را تا ساعت 15 امروز پیش‌ثبت نام کرده که از این رقم 50 هزار خودرو خریداری شده است.

وی با اعلام این که تاکنون سهمیه‌ای برای ما در فروش خودرو تعیین نشده است، گفت: تا زمانی که وزارتخانه بخشنامه جدیدی را به ما ابلاغ نکند محصولات خود با مدیریت بازار به فروش خواهیم رساند.

نشست وزارت صنعت و بانک مرکزی برای اجرای مرحله دوم فروش اقساطی خودرو

معاون فروش و بازاریابی سایپا از نشست مشترک وزارت صنعت و بانک مرکزی خبر داد و گفت: قرار است در این نشست توافق برای اجرای مرحله دوم فروش اقساطی خودرو با تسهیلات بانکی اعلام شود.

رضا تقی‌زاده در گفت‌ و گو با فارس، اظهار داشت: با رسیدن ساعات پایانی اجرای مرحله اول طرح فروش خودرو با تسهیلات بانکی، قرار است جلسه‌ای با حضور مسئولان وزارت صنعت و بانک مرکزی و هیأت دولت در مورد اجرای مرحله دوم طرح فروش اقساطی خودروها برگزار شود و طی امشب یا فردا توافق برای اجرای مرحله دوم این طرح اعلام شود.

وی در مورد نامه بانک مرکزی به وزارت صنعت مبنی بر تعیین سقف فروش 110 هزار دستگاه خودرو در قالب بسته خروج از رکود گفت: تاکنون به ما این مسئله ابلاغ نشده است و در حال حاضر حدود 50 هزار ثبت‌نام قطعی برای فروش محصولات سایپا داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه 65 هزار مورد ثبت‌نام برای خرید خودرو در نمایندگی‌های سایپا انجام شده است، گفت: ملاک اصلی برای پر شدن سقف 110 هزار پیش‌فروش خودرو، فروش قطعی خودرو است، نه پیش‌ثبت‌نام های صورت‌ گرفت.

تقی‌زاده همچنین در مورد افزایش مدت زمان تحویل تندر 90 سایپا از 30 روز به 90 روز گفت: فروش این خودرو نیز متوقف شد و در حال حاضر ثبت‌نام تمام خودروها با مدت تحویل 30 روزه انجام می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
ف
-
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
۰
۰
دولت و به اصطلاح خودروسازها فهمیدن این ملت با وام حاضر هستم آشغال بخرند و در طرح جدید با سود سی درصد و افزایش طول قسط مثلا ۸ سال یا بیشتر به فروش خودرو به مردم طرح میزنن. ملت خودرو قسطی بخرین شاید رستگار شوید
vafa
-
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
۰
۰
وام 25 میلیونی خودرو!

دوستان عزیزی كه تصمیم گرفتید از وام 25 میلیونی خودرو استفاده كنید و خودروهای انبار شده شركتهای خودروسازی را كه به علل بسیار مهمی در انبار مانده بودند خریداری كنید، خودرو جدید مباركتان باشد و چرخش به خوشی برایتان بچرخد ولی فراموش نكنید كه این تصمیم خود شما بوده است و مطمئناً با آگاهی از بازپرداخت وام و افت قیمت خودرو و در كمال سلامت عقل این تصمیم را گرفته اید بنابراین مردم مسؤول بازپرداخت اقساط شما نیستند كه بخواهید با گران كردن كرایه، اجناس فروشگاه و یا قیمت خدماتتان اقساط وام خودروی خود را تأمین كنید.
لطفاً به انتخاب خودتان احترام بگذارید و بارتان را بر مردم تحمیل نكنید.
با سپاس

نیازمندی ها