پیامد کم‌توجهی به بهره‌وری انرژی

واردکننده انرژی می‌شویم

وزیر نیرو با بیان این‌که برگزاری نمایشگاه صرفا با هدف جذب سرمایه‌گذاری نیست، تصریح کرد: شرکت‌های داخلی توانمندی‌های بالایی دارند و نمایشگاه صنعت برق این امکان را فراهم کرد تا زمینه‌های همکاری با طرف‌های خارجی و انتقال فناوری اتفاق بیفتد.
کد خبر: ۸۵۵۷۲۷

حمیدرضا چیت‌چیان، وزیر نیرو در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات در پاسخ به این پرسش خبرنگار جام‌جم که انتظار جذب چه میزان سرمایه از نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق را دارید، گفت: اصولا برگزاری نمایشگاه صرفا با هدف جذب سرمایه‌گذاری نیست؛ زیرا جذب سرمایه راهکارهای خاص خود را دارد که ما نیز از آنها استفاده می‌کنیم.

وی افزود: نمایشگاه صنعت برق در وهله اول فرصتی فراهم می‌کند تا توانمندی‌های داخلی به نمایش گذاشته شود و مشتریان داخلی و به‌خصوص خارجی، امکان آشنایی با این توان و تامین نیازمندی‌های خود را بیابند؛ به عبارت دیگر هدف اصلی از برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی، توسعه صادرات است.

چیت‌چیان ادامه داد: هرچند شرکت‌های داخلی توانمندی‌های بالایی دارند، اما فناوری‌های صنعت برق دائم در حال به‌روز شدن است، بنابر‌این نمایشگاه این امکان را فراهم می‌کند تا ضمن آشنایی با این فناوری‌های نوین، زمینه‌های همکاری با طرف‌های خارجی را پیدا کنند تا فرآیند انتقال فناوری اتفاق بیفتد.

وزیر نیرو گفت: موسسات زیادی در داخل کشور هستند که به خدمات صنعت برق نیاز دارند، ولی در عین حال آگاه نیستند چه توانایی‌هایی در این صنعت وجود دارد؛ نمایشگاه صنعت برق چنین فضایی را برای آنها فراهم می‌کند.

پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران، با حضور 541 شرکت داخلی و خارجی، 17 تا 20 آبان ماه در محل دائم نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

این نمایشگاه نخستین گردهمایی صنعت برق پس از توافق برجام محسوب می‌شد که شرکت‌های بین‌المللی نیز حضور بیشتری نسبت به چند سال اخیر داشتند و با توجه به رفت‌و‌آمد نمایندگان کشورهای مطرح در حوزه برق و آب و انجام مذاکرات با مسئولان ایرانی، انتظار می‌رفت در نمایشگاه برق امسال شاهد توافق‌نامه یا قراردادهای بیشتری در زمینه سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه‌ای حوزه برق کشور باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها