نیروهای پیشمرگه کردستان عراق موفق شدند مسیر بین‌المللی و اصلی عراق به سوریه را در شمال غرب این کشور را تحت کنترل خود در آورند.
کد خبر: ۸۵۵۵۳۵
بزرگراه اصلی عراق به سوریه از کنترل داعش خارج شد

به گزارش جام جم آنلاین ، وبگاه خبری «سومریه» امروز پنجشنبه گزارش داد که ساعاتی پس از آغاز عملیات آزادسازی «سنجار» در شمال غرب عراق، مسیر ارتباطی اصلی عراق به سوریه آزاد شد.

همچنین شبکه خبری «روداو» خبر داد که «نیروهای پیشمرگه کردستان صبح امروز پنجشنبه موفق شدند که کنترل چند منطقه از جمله بزرگ‌راه بین‌المللی عراق به سوریه که به استان رقه متصل است، آزاد کنند.

شهر رقه، مرکز استان رقه در شمال شرق سوریه مقر اصلی داعش در سوریه محسوب می‌شود.

روداو همچنین با اعلام اینکه پیشروی نیروهای کرد در سنجار سریع گزارش شده، افزود که پیشمرگه موفق شد مناطق «خیابان 47»، «تل الشور» و «جبل کابارا» را که به بزرگراه عراق به شهر رقه مشرف است، تحت کنترل بگیرد.

عملیات آزادسازی شهر «سنجار» از توابع استان «نینوا» در شمال غرب عراق از صبح امروز آغاز شده و بیش از هفت هزار نیرو در آن مشارکت دارند.

برخی کارشناسان نظامی کردستان عراق از جمله «احمد شوقی الدوری»‌ در گفت‌وگو با روداو گفته‌اند که سنجار منطقه راهبردی مهمی است و انتظار می‌رود در ساعات آینده موفقیت های بزرگی در این منطقه علیه داعش به دست بیاید.

الدوری توضیح داد: سنجار در موقعیت مهمی قرار گرفته است. فاصله 43 کیلومتری با «موصل» دارد و از غرب با «حسکه» سوریه مرتبط است و در ارتفاع 1400 متری [از سطح دریا] قرار گرفته است.

این کارشناس نظامی، جنگ سنجار را سه جنگ تو در تو خواند و گفت یک جنگ در داخل شهر، یک جنگ در کوچه‌ها و خیابان‌ها و یک جنگ هم در اطراف شهرستان در جریان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها