به دستور بانک مرکزی انجام شد

ورود ارز چند بانک به بازار برای کاهش قیمت

در هفته اخیر ارزش دلار در مقابل ارزهای عمده به بالاترین سطح خود در شش ماه گذشته رسید.
کد خبر: ۸۵۵۴۹۱
ارزش دلار به بالاترین سطح رسید

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، تحولات بازار ارزهای عمده در هفته منتهی به 8 اکتبر 2015 نشان می دهد که متوسط ارزش دلار نسبت به متوسط ارزش ان در هفته ماقبل در برابر ین 0.65، یورو 0.99، فرانک 0.63 و پوند 0.22 درصد تقویت شده است.

در حالی ارزش دلار در هفته گذشته به بالاترین سطح در شش ماه اخیر رسیده که بانک مرکزی اعلام کرده است که تقویت احتمال افزایش نرخ بهره در ایالات متحده، انتشار آمار اقتصاد آمریکا فراتر از پیش بینی ها و همچنین ثبات نرخ های بهره سیاسی در اروژا، انگلستان در این تغییرات بی تاثیر نبوده است.

طلا هم تحت تاثیر اقتصاد آمریکا

اما بازار طلا هم در هفته گذشته آرام نبود.به طوری که تحوالات بازار جهانی این فلز حاکی از آن است که نوسان قیمتی طلا در بازار نیویورک در محدود 1089.21 تا 1135.55 دلار برای هر اونس در نرخ های پایانی ثبت شده است. متوسط بهای طلا در هفته اخیر نسبت به متوسط آن در هفته ماقبل حدود 3.79 درصد کاهش داشته است.

شواهد نشان می دهد که در هفته گذشته قیمت طلا به طور کامل تحت تاثیر ارقام اقتصادی فراتر از انتظار در آمریکا و احتمال بالای افزایش نرخ بهره این کشور در ماه دسامبر قرار داشت و تقویت دلار امریکا، افت بهای فلز زرد رنگ را رقم زد.

نفت رشد کرد

بازار نفت هفته ای همراه با افزایش را پشت سر گذاشت و متوسط نفت خام پایه آمریکا در هفته منتهی به هشتم اکتبر نسبت به دوره ماقبل آن 1.82 درصد افزایش یافت. به نرخ های پایان وقت بازار نیویورک بهای هر بشکه نفت خام آمریکا در محدوده 44.29 تا 47.90 دلار معامله شد و متوسط هفتگی بهای هر بشکه آن در سطح 45.97 دلار قرار گرفت.

همچنین متوسط بهای نفت خام دریای شمال نیز 0.93 درصد نسبت به هفته ماقبل دوره مورد بررسی کاهش پیدا و در محدوده 47.42 تا 50.54 دلار معامله شده و متوسط قیمت هفتگی آن به 48.80 دلار رسیده است.

افزایش قیمت نفت در هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل آن در حالی رقم خورده که مقایسه نرخ ابتدایی و پایانی هفته روند نزولی بازار را نشان می دهد این در حالی است که تحلیل بانک مرکزی بر این تاکید دارد که افت فعالیت های کارخانه ای چین، افزایش تولید نفت روسیه به بالاترین سطح بعد از فروپاشی شوروی، افزایش ذخایر نفت امریکا و تقویت احتمال افزایش نرخ بهره کلیدی امریکا در ماه دسامبر و بهبود اشتغال در این کشور، از جمله مهم ترین دلایل کاهش بهای نفت خام بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها