این روزها با گسترش فضای مجازی ، شنیدن اخبار مربوط به دزدیدن عکس های دیگران و دستکاری کردن شان بافتوشاپ با هدفی خاص برای کاربران فضای مجازی عادت شده است اما اگر دزد عکس ها داعش باشد و هدفش از دستکاری شان، جذب نیروهای تازه نفس؛ باید نگران شد!
کد خبر: ۸۵۵۲۰۸
داعش، فتوشاپ کار ماهر استخدام می کند! +گزارش تصویری

به گزارش جام جم آنلاین ، این اتفاق اخیرا برای بریان مک کارتی عکاس آمریکایی افتاده است که می گوید داعشی ها یکی از عکس هایش را دزدیده اند و آن را به نفع خودشان تغییر داده اند.

در عکس اصلی مک کارتی، یک عروسک سیندرلا در آماج موشک های جنگی با لباس آبی زیبایی ایستاده است. عروسک در این عکس نمادی از معصومیت،‌ کودکی و زیبایی است که جنگ بی رحمانه در حال نابود کردن آن است.

در عکس داعش اما عروسک سیندرلا پاک شده و جای آن را پرچم سیاه داعش گرفته است. داعش در یک سال گذشته ، این عکس را برای شبکه های اجتماعی همچون توئیتر فرستاده است اما مک کارتی تازگی ها از طریق پیکسی ، که ‌یک سرویس اینترنتی برای مبارزه با کپی رایت است، از موضوع با خبر شده است.

این عکاس 41 ساله می گوید : وقتی خبر را شنیدم اول باور نکردم اما حالا شدیدا شوکه شده ام. خشم زیاد من فقط به علت دزدیده شدن عکسم نیست بلکه به علت پیام کثیفی است که داعش با انتشار آن به گوش مردم دنیا رسانده است.

عکس های مک کارتی که بهار سال آینده در نمایشگاهی در لندن به نمایش در می آید بین هنردوست ها با مشخصه قرار دادن عروسک ها در موقعیت های زندگی واقعی مشهور است.

عکس های پروژه عروسک- جنگ مک کارتی در همه جای دنیا گشته است و خودش به روزنامه دیلی میل می گوید عکسی که داعش آن را دزدیده عکسی بوده که او از نقاشی یک دختربچه اهل غزه درباره صلح الهام گرفته است.

او می گوید : بر اساس قانون کپی رایت، دزد این عکس باید برای جبران خسارت 2 میلیارد دلار بپردازد اما من حاضر نیستم با یک گروهک تروریستی ارتباط برقرار کنم و از آنها خسارت بگیرم.

مک کارتی تنها قربانی خلافکاری های داعش در فضای مجازی نیست. اعضای این گروه پس از کشته شدن یکی از سرکردگان شان به نام جنید حسین هم بسیاری از حساب های کاربری در توئیتر را هک کردند. جنید حسین، ساکن بیرمنگهام انگستان بود و گروه حملات فضای مجازی را از سوی داعش راه اندازی کرده بود و پس از مرگش نیز گروهش به خرابکاری ادامه دادند.

خبرنگار جام جم آنلاین

شرح عکس : مک کارتی در حال ساخت فضای عکس نمادینش که داعش آن را دزدید

شرح عکس : داعش سیندرلا را از عکس سمت چپ حذف کرد و به جای آن پرچمش را گذاشت و از این عکس برای دعوت متعصب ها به عضویت در گروهکش استفاده کرد

شرح عکس : مک کارتی اعلام کرد حاضر نیست از یک گروهک تروریستی بابت دزدیدن عکسش خسارت بگیرد


شرح عکس : نقاشی که مک کارتی برای عکسش از آن الهام گرفت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها