دور دوم قرعه کشی تعدادی از آهنگسازان ایرانی برای ضبط آثارشان در موسسه بین المللی «ناکسوس» توسط ارکستر سمفونیک تهران با حضور مدیر هنری این مجموعه موسیقایی برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۵۲۰۴
نام ۴۸ موزیسین ایرانی برای ضبط آثار در خارج مشخص شد

به گزارش جام جم نوا به نقل از مهر، دور دوم قرعه کشی نام تعدادی از آهنگسازان ایرانی برای ضبط آثارشان در موسسه بین المللی «ناکسوس» با هنرمندی نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران و رهبری ارکستر علی رهبری چهارشنبه ۲۰ آبان ماه در تالار رودکی برگزار شد.

علی رهبری در ابتدای این برنامه توضیح داد: دور دوم قرعه کشی به این جهت برگزار می شود که نام تعدادی از آهنگسازان ایرانی در مرحله قبلی نبود و ما تصمیم گرفتیم به جهت اینکه این موضوع بسیار برای ما اهمیت دارد و دلمان نمی خواهد حق هیچ کسی ضایع نشود، دوباره قرعه کشی را برگزار کنیم.

مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران بیان کرد: همان قدر که تا امروز برای شما سخت گیری کردم به شما قول می دهم تا هشت سال آینده هم سخت گیری کنم زیرا می خواهم این ارکستر را نگه دارم و هیچ گاه به تعطیلی آن فکر نکنم. به همین جهت از همه نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران ممنون هستم که در این مدت همراه من بودند.

وی بعد از اعلام اسامی آهنگسازان منتخب که طبق قرعه کشی انجام گرفت، توضیح داد: در دوره قبلی که قرعه کشی انجام گرفت و ۶۴ هنرمند برای ضبط آثارشان در موسسه ناکسوس انتخاب شدند واقعا کار سختی را پشت سر گذاشتیم زیرا این تازه مرحله اول کار بود، زیرا شرایط کارها بر این مبنا بود که اولا خود آهنگسازان باید راضی به ضبط آثارشان باشند، ضمن اینکه قطعات این آهنگسازان باید شرایط ضبط از جمله آماده بودن پارتیتور، در قالب بودن ارکستر سمفونیک و مواردی از این دست را دارا بود. در این راه بردیا کیارس و باربد بیات تمام مدت پای تلفن بودند که بتوانند بهترین شرایط را برای این فضا ایجاد کنند.

رهبری تصریح کرد: متاسفانه برخی از دوستان بهشان برخورده است که چرا نام آنها در کنار افرادی قرار گرفته که شاید از آنها پایین تر باشند در حالیکه بنده باید به این نکته اشاره کنم که قطعاتی را پیدا کردم که واقعا عالی هستند و شاید درجه بالاتری از بسیاری کارهای دیگر داشته باشند. به هر حال کاری که توسط ارکستر سمفونیک تهران با حمایت مالی دولت انجام گرفته واقعا کار بزرگی است که به طور حتم اگر کیفیت کارها خوب نباشد من شخصا آن ها را رهبری نمی کنم اما امیدوارم این فضای ایجاد شده بتواند دستاورد خوبی برای موسیقی کشورمان داشته باشد.

فهرست آهنگسازان ایرانی که قطعاتشان برای شرکت ناکسوس و پخش جهانی در مرحله دوم معرفی شده، به شرح زیر است:

۱.علی جهانگرد ۲.کاوه جودت ۳. مهدی بزرگمهر ۴. امیر بهادر صدفیان ۵.آیدین صمیمی مفخم ۶.احمد میرمعصومی ۷. امیرکنجانی ۸.بهرنگ حبیبی ۹.پژمان خلیلی ۱۰.پژمان قزلباش ۱۱. جمشاد خاکپور ۱۲.سعید خاور نژاد ۱۳.رضا مرتضوی ۱۴.شهاب پازنج ۱۵.شهاب شرفی ۱۶.عرفان خاکپور ۱۷.عرفان وکیلی ۱۸.علیرضا متوسلی ۱۹.محمد هادی عیان بد ۲۰.محمدرضا آذین ۲۱.میلاد عمرانلو ۲۲.امین هنرمند ۲۳. علی بیرنگ ۲۴.کریستف رضاعی ۲۵.پیمان یزدانیان ۲۶.هوشیار خیام ۲۷.امیر محمد نظر ۲۸.بهرام دهقانیار ۲۹.کیوان کیارس ۳۰.اسفندیار منفردزاده ۳۱.پویا سرایی ۳۲.پاشا هنجنی ۳۳.علی قمصری ۳۴.پریسا قنبری ۳۵.هومن دهلوی ۳۶.سینا خاکپور ۳۷.ریچارد دانیال پور ۳۸.کامبیز رحیمی ۳۹.کامبیز تقوی ۴۰.مسعود پیروی ۴۱.مهرداد خاکباز ۴۲.هومن نامداری ۴۳.ناصر شکرایی ۴۴.محمدرضا علیقلی ۴۵. مهیار علیزاده ۴۶.کارن کیهانی ۴۷.مانی جعفر زاده ۴۸.امیر عظیمی.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها