رهنمودها و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص چگونگی اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی طی نامه‌ای توسط دفتر معظم له به دولت ابلاغ شد.
کد خبر: ۸۵۵۰۵۲

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، در ابتدای نامه رئیس‌دفتر رهبر معظم انقلاب آمده است: معظم‌له ضمن قدردانی از اهتمام دولت نسبت به اقتصاد مقاومتی و باتاکید براینکه ایشان اصولا بنایی بر تایید یا عدم تایید برنامه‌هایی که تنظیم و اجرای آن برعهده دولت‌هاست، ندارند، نکات و رهنمودهایی را برای اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی توصیه فرموده‌ا ند.

این توصیه‌ها که دیروز در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی بررسی شد، بدین شرح است:

1ـ رویکردهای اقتصاد مقاومتی (عدالت بنیانی، مردمی بودن، دانش‌ بنیانی، درونزایی و برونگرایی) در همه برنامه‌ها (از جمله برنامه ششم توسعه و بودجه سنواتی) و فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی حاکم گردیده و اجرای اقتصاد مقاومتی تنها منوط به این برنامه‌ها نگردد. باید اطمینان حاصل شود که کلیه اقدامات دستگاه‌ها منطبق با این سیاست‌هاست.

2ـ برنامه اقتصاد مقاومتی نباید برنامه‌ای مجزا از برنامه ششم توسعه باشد. برنامه اقتصاد مقاومتی باید در قالب برنامه ششم توسعه تدوین و پیگیری گردد.

در ابلاغیه سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه بر این موضوع تاکید شده است.

3ـ تعیین نقش دستگاه‌های اجرایی و مناطق جغرافیایی، زمان‌بندی اجرایی پروژه‌ها و اهداف کوتاه‌مدت (تا پایان دولت یازدهم)، میان‌مدت (پایان برنامه ششم) و بلندمدت (انتهای چشم‌انداز بیست‌ساله) صورت پذیرفته و کلیه دستگاه‌های اجرایی نسبت به آن پاسخگو شوند.

4ـ به حرکت درآوردن و تعیین نقش آحاد جامعه جهت مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی و توانمندسازی آنها و به‌کارگیری کلیه ظرفیت‌های کشور به‌ویژه جوانان مورد توجه قرار گرفته و برنامه‌ها تنها ناظر بر بخش‌های دولتی نباشد.

در همین حال، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در این باره گفت: توصیه‌ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب که در قالب نامه‌ای از سوی دفتر ایشان ارسال شده است، به همه دستگاه‌های اجرایی دولت ابلاغ خواهد شد تا همه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها براساس منویات رهبر معظم انقلاب اقدام کرده و در راستای تحقق آن تلاش کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها