ضربات سنگین ارتش سوریه به تروریستها

محاصره 2 ساله فرودگاه «کویرس» شکسته شد

ارتش سوریه و مقاومت لبنان موفق شدند محاصره فرودگاه نظامی «کویرس» در شرق استان حلب را بشکنند.
کد خبر: ۸۵۴۸۹۹
محاصره 2 ساله فرودگاه «کویرس» شکسته شد

به گزارش جام جم آنلاین ، شبکه خبری «المیادین» گزارش داد که نیروهای ارتش سوریه و حزب‌الله لبنان امروز سه‌شنبه موفق شدند محاصره دو ساله فرودگاه نظامی «کویرس» در شرق حلب را بشکنند.

نزدیک به دو سال از محاصره فرودگاه نظامی «کویرس» واقع در ریف شرقی «حلب» توسط عناصر داعش می‌گذرد که ظهر امروز سه‌شنبه منابع وابسته به معارضان سوریه از شکست محاصره این فرودگاه توسط ارتش سوریه خبر دادند.

نیروهای ارتش سوریه و مقاومت لبنان پس از درگیری‎های شدید با عناصر تروریستی تکفیری و وارد کردن ضربات سنگین به آنها، صبح امروز (سه‌شنبه) موفق شدند خود را به فرودگاه نظامی «کویرس»‌ واقع در استان «ریف حلب» برسانند و عصر امروز نیز این فرودگاه را پس از دو سال از محاصره خارج کنند.

ظهر امروز سه‌شنبه، سرهنگ «احمد سلیمان» از نیروهای داخل فرودگاه به یک منبع میدانی نزدیک به «خبرگزاری فارس» در بیرون فرودگاه گفته بود درگیری‌های بسیار شدیدی در پیرامون فرودگاه جریان است.

به گفته سرهنگ سلیمان، ارتش سوریه برای رسیدن به شکل کامل و امن به فرودگاه باید منطقه‌ای آلوده به بمب و مین را خنثی می‌کرد.

ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت دوشنبه (دیروز) روستای «الشیخ احمد» در حومه شرقی حلب را تصرف کرده بودند؛ روستایی که در مسیر شکست حصر فرودگاه، آخرین ایستگاه به شمار می‌رفت.

نیروهای سوری و مقاومت مواضع خود را در داخل این شهرک تثبیت کردند و امروز سه‌شنبه به سوی فرودگاه پیشروی کردند و موفق شدند عملا حصر دو ساله را پایان بدهند.

نیروهای ارتش سوریه از سپتامبر گذشته، با حمایت هوایی جنگنده‌های سوری و روس عملیات آزادسازی این فرودگاه را کلید زده بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها