مهرداد میناوند از اسفند و نوروز می‌گوید:

همه‌ چیز عید را دوست دارم جز خریدش را!

«طنین»، دختر هادی نراقی، به لژیونر شدن فکر می‌کند

رویای شیرین‌ خانم هت‌تریک فوتبال ایران

به گزارش جام جم ورزشی، در فوتبال ایران و جهان افراد زیادی را می‌توان نام برد که دنباله‌رو راه پدرشان بودند. در ایران امیر عابدزاده قرار بود عقاب دیگری شود، اما هنوز در حد یک دروازه‌بان درجه یک هم نشان نداده است.
کد خبر: ۸۵۴۸۳۸
رویای شیرین‌ خانم هت‌تریک فوتبال ایران

محمد پروین قرار بود در 18 سالگی تبدیل به برترین بازیکن ایران شود، اما نام بزرگ پدرش برای ادامه فوتبال او کافی نبود تا او در 26 سالگی از فوتبال خداحافظی کند.

آتیلا حجازی تنها پسر زنده‌یاد ناصر حجازی هم به اندازه کافی نتوانست بدرخشد. علاوه بر این سه پدر و پسرهای دیگری هم در فوتبال ایران بودند که البته پسران از لحاظ موفقیت و شهرت هرگز به پای پدر خود نرسیدند.

اما این‌بار پای یک پدر و دختر در میان است. پدر، هادی نراقی فوتبالیست دهه 50 باشگاه تاج و دختر، طنین نراقی که این روزها در 21 سالگی به ستاره‌ای برای فوتبال بانوان تبدیل شده است.

طنین با تشویق‌های پدر خود فوتبالیست شد، اما قرار نبود از نام پدرش استفاده کند. او روی پای خود ایستاد و اکنون یکی از برترین بازیکنان فوتبال بانوان است.

خانم هت‌تریک فوتبال ایران

طنین نراقی تنها بازیکنی در تاریخ فوتبال بانوان ایران است که عنوان بهترین گلزن یکسری رقابت‌های خارجی را به‌دست آورده است.

او در رقابت‌های مقدماتی قهرمانی جوانان آسیا در اردن عنوان خانم گلی را با 9 گل به‌دست آورد. طنین در 18 سالگی به مهاجم زهردار تیم ملی فوتبال ایران تبدیل شد و اکنون نیز یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی به‌شمار می‌رود.

طنین دانشجوی کارشناسی تربیت بدنی دانشگاه علوم تحقیقات است و ویژگی‌های فنی ستودنی در فوتبال دارد.

مریم عیسایی یکی از مربیان فوتبال ایران در این باره می‌گوید: «طنین تکنیک دارد. او می‌تواند حرکات بازیکنان مقابلش را پیش‌بینی کند.

هوش فوق‌العاده‌اش به پیشرفت او در فوتبال کمک زیادی می‌کند و امیدوارم او به سطحی برسد که پیش از این در فوتبال بانوان ایران کسی به آن نرسیده است.

نراقی از آن دست بازیکنانی است که بدنش انعطاف زیادی دارد و می‌تواند در جنگ‌های تن به تن هم به‌خوبی شرکت کند. البته او برای این‌که به یک بازیکن کامل و حرفه‌ای تبدیل شود هنوز فاصله دارد و باید بیشتر تمرین کند.»

طنین به عنوان خانم هت‌تریک فوتبال ایران شناخته می‌شود. البته از آنجا که آمارگیری در فوتبال بانوان ایران دقیق نیست خودش هم نمی‌داند در چند مسابقه هت‌تریک کرده است.

دختر هت‌تریک فوتبال بانوان ایران، اما با شرایط ویژه‌ای روبه‌رو شده است. او می‌خواهد لژیونر شود.

مقصد؛ آمریکا یا فرانسه؟

کتایون خسرویار را می‌توان نخستین بازیکن تاریخ تیم ملی فوتبال ایران محسوب کرد که در یک باشگاه خارجی بازی کرده است.

شبنم باماتی که هم‌اکنون مقیم سوئد است دیگر بازیکنی است که با حجاب کامل اسلامی در لیگ برتر بانوان سوئد به میدان می‌رود. حالا طنین نراقی نام دیگری است که می‌تواند به عنوان یک لژیونر ایرانی مطرح شود.

سال گذشته زمزمه‌هایی مبنی بر حضور این دختر فوتبالیست ایرانی در باشگاه‌های آمریکایی و فرانسوی شنیده شد.

براساس آخرین اخبار طنین در صورت بازی کردن در لیگ‌های فرانسه یا آمریکا قرار نیست در لیگ‌های زیرگروه این کشورها یا لیگ‌های مدرسه‌ای و دانشگاهی بازی کند، مقصد او لیگ اصلی بانوان این دو کشور خواهد بود.

طنین مثل سال گذشته که از سوی یک باشگاه آمریکایی پیشنهاد داشت سعی می‌کند فعلا چیزی نگوید، اما جسته و گریخته شنیدیم که شرط اصلی این فوتبالیست 21 ساله تیم ملی فوتبال بانوان ایران برای بازی کردن در تیم فرانسوی این است که بتواند برخلاف هم‌تیمی‌هایش با حجاب کامل اسلامی به میدان برود

که اگر این شرایط عملی شود اتفاق مهمی می‌افتد و حضور طنین محجبه در یک تیم فرانسوی بسیار سروصدا خواهد کرد. البته طنین در 21 سالگی برای بازی کردن در یک کشور خارجی مشکلات زیادی خواهد داشت، مشکلاتی همانند دوری از خانواده و وطن، مشکل زبان و مشکل تحصیل.

عیسایی درباره احتمال لژیونر شدن طنین نراقی گفت: «نه‌‌تنها طنین که در فوتبال بانوان است، بلکه بازیکنان دیگری هستند که توانایی بازی کردن در یک لیگ خارجی را دارند.همانند مریم رحیمی.

البته بازی کردن برای یک خانم در یک تیم خارجی به مراتب سخت‌تر از شرایطی است که برای آقایان وجود دارد، اما قطعا اتفاق خوبی برای فوتبال ما خواهد بود.»

نراقی لژیونر می‌شود؟ موقعیت حساسی برای او به‌وجود آمده است. شاید پدرش هادی نراقی بهتر از هر فرد دیگری می‌تواند او را راهنمایی کند.

ضمیمه جام بانوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها