رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران با تشریح مهمترین نشانه پارگی دیسک کمر، درباره آسیب‌های زانویی برای رانندگان گفت: رانندگان خودروهای شاسی بلند به‌دلیل شرایط قرار گرفتن بهتر پای آنان و رعایت صافی زانو کمتر بیماری زانو می‌گیرند.
کد خبر: ۸۵۴۶۱۹
مهمترین نشانه پارگی دیسک کمر را بشناسید

به گزارش جام جم سرا ، اسماعیل ابراهیمی تکامجانی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره آسیب‌های زانویی برای رانندگان گفت: بیشترین آسیب‌ها برای رانندگان در زمانی است که به‌مدت زیادی باید پدال‌های خودرو مورد استفاده قرار گیرد زیرا پا و متعاقب آن زانوها تحرک کمتر دارند و صاف نیستند به‌طوری که فضای داخلی خودروهای شاسی‌بلند عوارض کمتری برای زانوی رانندگان آن ایجاد می‌کند.

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران آسیب‌های زانویی برای هندل زدن موتورسیکلت سوارها را کمتر از رانندگان خودرو عنوان کرد و گفت:‌ این به آن دلیل است که رانندگان زمان بیشتری را باید پدال‌های خودرو را جابه‌جا کنند بنابراین نخستین نرمی غضروف نشانه اولین گام برای ابتلا به آرتروز است، کما اینکه قابل درمان نیز است، ولی با این وجود افراد باید دقت کنند که نشستن زیاد حتماً برای آنان مشکل ایجاد می‌کند، بنابراین زانو باید جابه‌جا شود و هرچه صاف‌تر باشد فشار کمتری به آن وارد می‌شود.

وی تصریح کرد: افراد باید دقت کنند که عضلات به‌صورت مشترک با ستون فقرات درگیر هستند و اگر عضله‌ای کوتاه شود دیگر اعضا را نیز درگیر خواهد کرد، بنابراین بهترین توصیه صاف بودن زانو و کمر است، یعنی کمر باید گودی لازم را داشته باشد و سَر نیز زیاد رو به جلو نباشد بلکه صاف قرار گیرد، بنابراین هرچه گودی کمر کمتر شود خطر پارگی دیسک نیز شدت پیدا می‌کند.

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران با بیان اینکه مهمترین علت ابتلا به آرتروزها فقر حرکتی یا حرکت نادرست است، گفت: ابتلا به آرتروز مستلزم گذراندن مراحلی است که نرم شدن غضروف گام اول آن است، غضروف عروق ندارد و به‌راحتی نیز ترمیم نمی‌شود. وقتی بافت نرم غضروف بافت‌های دیگر را تحت تأثیر قرار دهد برای فرد مشکلاتی به وجود می‌آورد بنابراین توصیه می‌شود هیچ وضعیتی را بیشتر از 20 دقیقه ادامه ندهید و موقع پیاده‌روی نیز تغییر وضعیت دهید.

ابراهیمی تکامجانی خاطرنشان کرد: کارمندان و افرادی که مدت‌های طولانی می‌نشینند باید هرازگاهی تغییر وضعیت دهند چرا که یک جا نشستن می‌تواند موجب نرمی غضروف و آسیب به آن شود، همچنین نشستن طولانی‌ مدت افزایش بار به زانو و مفاصل را به‌دنبال دارد و به‌خلاف آنچه تصور می‌شود؛ نشستن خوب نیست و بهتر است افراد حالت ایستاده و تحرک داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مجتبی
-
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
۰
۰
مهمترین نشانه پارگی دیسك كمر ، چه بود ، حالا ، ؟ معلوم شد ؟

نیازمندی ها