کارشناسان در گفت و گو با جام‌جم از رویکرد جدید نیروی انتظامی می‌گویند

گردشگران زیر چتر حمایت پلیس

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اجرای مستمر طرح نظارت بر چگونگی عرضه محصولات فرهنگی از کشف ۳میلیون حلقه انواع لوح فشرده غیرمجاز و انهدام ۵۴ باند بزرگ تکثیر و توزیع محصولات ضد فرهنگی خبر داد.
کد خبر: ۸۵۴۴۴۰
۳ میلیون لوح فشرده غیرمجاز کشف شد/ انهدام ۵۴ باند تکثیر

به گزارش جام جم نوا به نقل از مهر ، سرتیپ پاسدار حسین ساجدی نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اقدامات پلیس های تخصصی پایتخت که در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و افزایش احساس امنیت صورت گرفته،اظهار داشت: با برنامه ریزی های کارشناسایی شده طرح جمع آوری محصولات ضد فرهنگی و برخورد با عرضه کنندگان و فروشندگان اینگونه محصولات در دستور کار پلیس های تخصصی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پلیس پایتخت با اقدام اطلاعاتی و رصد اقدامات مجرمانه افراد سودجو و فرصت طلب که با اعمال خلافکارانه خود به اشاعه و ترویح فساد و فرهنگ بی بندباری در جامعه و همچنین سست کردن بنیان خانواده دامن می زنند؛ برخورد با فعالیت مجرمانه اینگونه افراد را به صورت ویژه آغاز کرده افزود:با تلاش ماموران طی این مدت یکهزار و ۱۵۵ نفر که اقدام به فعالیت گسترده در این زمینه می کردند شناسایی و در عملیات های پلیسی پی در پی دستگیر شدند.

رییس پلیس پایتخت ادامه داد: طرح سرکشی و بازدید نوبه ای از واحدهای صنفی خدمات رایانه ای،گیم نت ها،مراکز عمده عرضه و فروش فیلم و بازی های رایانه ای و شرکت های توزیع و پخش سی دی و دی وی دی کماکان ادامه دارد.بطوریکه در هفت ماه نخست سال جاری ۳میلیون و۶۰۲ هزار و ۵۵ عدد لوح فشرده غیرمجاز،تعداد کثیری از آن که متضمن موضوعات غیر اخلاقی بود،کشف شد.

سردار ساجدی نیا گفت :کشف حجم انبوهی از انواع لوح های فشرده غیرمجاز حاصل تلاش مشترک همه ماموران در پلیس های تخصصی است به طوری که ماموران پلیس راهور با سی دی فروشان در چهارراه ها و یا افرادیکه اقدام به فروش سی دی های غیر مجاز می کنند برخورد و ماموران پلیس پیشگیری نیز در طرح امنیت محله محور سی دی های غیر مجاز را به صورت خرد جمع آوری می کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اجرای طرح کنترل و نظارت بر صنوف عرضه کننده فیلم به ویژه گیم نت ها و ویدئو کلوپ ها در سطح پایتخت افزود:در هفت ماه نخست امسال به منظور ساماندهی و جلوگیری از برخی از تخلفات در زمینه عرضه محصولات فرهنگی یکهزار و ۲۱۰ مرتبه از این صنوف بازدید شد که ۴۳۶ فقره صورت جلسه تخلف تنظیم،۱۸۶ واحد صنفی به خاطر در نظر نگرفتن ضوابط قانونی و صنفی اخطار پلمپ دریافت کردند و به ۷۸۰ واحد دیگر نیز تذکر داده شد.

وی افزود: در میان متهمان دستگیر شده افرادی که اقدام به تکثیر فیلم های ایرانی، فیلم های مستهجن و موزیک و ارسال این سی دی ها به سراسر کشور می کردند نیز شناسایی شده اند که پس از اتمام تحقیقات مقدماتی همگی آنان به مقام قضایی معرفی شدند.

سردار ساجدی نیا با بیان اینکه در هفت ماه نخست سال گذشته بیش از ۳ میلیون لوح فشرده غیر مجاز در پایتخت کشف و جمع آوری شد از کاهش تکثیر سی دی های غیر مجاز سال جاری خبر داد و افزود:خوشبختانه امسال شاهد کاهش تکثیر سی دی های غیر مجاز هستیم. همچنین پلیس تیم های ویژه ای را به منظور برخورد مستمر با تکثیر کنندگان غیر مجاز تشکیل داده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پایان خاطرنشان کرد:اولویت اصلی پلیس برخورد قاطع با متخلفان و هنجارشکنان بوده و با همکاری مردم و ارائه برنامه ریزی شاهد کاهش ناهنجاری ها و همچنین افزایش امنیت مطلوب در جامعه هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها