طلاق یکی از آسیب های اجتماعی است که در سال های اخیر بر خلاف تصورات معمول نه تنها در ایران بلکه در اکثر کشور های جهان رشد چشمگیری داشته است چرا که بسیاری از افراد بر این تفکر بودند که با پیشرفت علم و تکنولوژی و آسان شدن زندگی آسایش نیز برای مردم افزایش می یابد اما گویا تاثیر عکس داشته و بسیاری از زندگی ها دچار مشکلات متعددی شده اند.
کد خبر: ۸۵۴۴۰۰
بیشترین طلاق زوج های ایرانی در چه سنی رخ می‌دهد؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛براساس آخرین آمار ها از هر ٢/٨ ازدواج در تهران یکی منجر به طلاق می شود.

علی اکبر محزون مدیرکل دفتر اطلاعات آمار و مهاجرت سازمان ثبت احوال در خصوص افزایش آمار طلاق در ایران می گوید:١٣/٣ درصد از طلاق ها در کمتر از یک سال اول زندگی ثبت شده است .

همچنین در پی آخرین آمار شش ماهه طلاق هشتاد و سه هزار و دویست و هفتاد و هفت مورد طلاق به ثبت رسیده که هفتاد و چهار هزار و نهصد و چهل و دو مورد در مناطق شهری و هشت هزار و سیصد و سی و پنج مورد نیز در مناطق روستایی به ثبت رسیده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ٩/٣ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: بیشترین آمار طلاق در مردان و زنان در رده سنی ٢٥ تا ٢٩ سال رخ داده که در گروه مردان بیست هزار و صد و چهل و هشت جدایی و در گروه زنان نوزده هزار و سیصد و بیست و هشت مورد واقعه طلاق به ثبت رسیده است و متاسفانه از هر٢/٨ ازدواج در استان تهران یک مورد منجر به طلاق می شود.

گفتنی است ؛ امیدواریم خانواده ها در خصوص آموزش های قبل از ازدواج برای جوانان تمهیدات لازم را بیندیشند تا آمار تاسف برانگیز افزایش طلاق کاهش پیدا کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها