احیای مجموعه فیلم جان‌سخت

«جان‌سخت» جوان از راه می‌رسد

استقبال بروس ویلیس از اخبار مربوط به قسمت جدید مجموعه فیلم «جان‌سخت»، امکان تولید آن با یک حال و هوای تازه را مطرح کرده است. در حالی که رسانه‌های گروهی در یک‌سال گذشته شایعات مختلفی را درباره آینده این مجموعه فیلم مطرح کرده‌اند، تهیه‌کنندگان آن نکات تازه‌ای را در این رابطه عنوان کرده‌اند.
کد خبر: ۸۵۳۶۶۱
«جان‌سخت» جوان از راه می‌رسد

به گزارش جام جم سیما ،مهم‌ترین نکته‌ای که به‌تازگی در رابطه با آینده جان‌سخت مطرح شده، بازگشت داستان به دورانی قبل از شروع ماجراهای آن در قسمت اول فیلم (محصول سال 1988) است.

در سال‌های اخیر ساخت فیلم‌هایی که داستان آنها به این صورت اتفاق می‌افتد، به صورت یک اپیدمی درآمده است.

این اپیدمی با نام پیش‌درآمد معروف شده و براساس آن، داستان قسمت‌های جدید مجموعه فیلم‌های سینمایی به صورت پیش‌درآمدی بر اصل داستان آن عمل می‌کند.

کمپانی فوکس قرن بیستم قرار است قسمت تازه جان‌سخت را تهیه کند و لن وایزمن برای کارگردانی آن انتخاب شده است. منابع نزدیک به سازندگان فیلم، با تائید اخبار تازه درباره آن، می‌گویند تازه‌ترین قسمت فیلم حال و هوا و فضایی کاملا متفاوت از قسمت‌های گذشته آن دارد.

به این ترتیب، تماشاگران سینما و دوستداران این مجموعه فیلم باید منتظر فیلمی تازه با مضمونی جدید و متفاوت باشند. بنابراین، طرح این پرسش خالی از لطف نیست که واکنش تماشاگران نسبت به این تغییرات تازه چه خواهد بود.

براساس شنیده‌ها، داستان جان‌سخت تازه به مکاشفه‌ای در سال‌های جوانی کاراکتر جان مک‌کلین می‌پردازد و تلاش او را برای تبدیل شدن به یک افسر پلیس لایق و وظیفه‌شناس به نمایش می‌گذارد.

در حالی که واکنش رسانه‌های گروهی نسبت به این داستان عموما مثبت بوده، این نظریه مطرح است که در داستان قسمت جدید فیلم، بروس ویلیس عملا نقش و بازی نخواهد داشت.

او در طول سه دهه گذشته و در پنج فیلم جان‌سخت، نقش کاراکتر جان مک‌کلین را بازی کرد. او پلیسی سرسخت و جان‌سخت بود که در هر قسمت این مجموعه فیلم با یک ماجراجویی تازه روبه‌رو می‌شد و با گروهی از کاراکترهای خبیث و شرور بین‌المللی مقابله می‌‌کرد.

در طول این سال‌ها، هم سن بروس ویلیس و هم سن کاراکتر مک‌کلین بالا رفته است. اگر قرار باشد داستان تازه‌ترین قسمت این مجموعه فیلم به دوران جوانی کاراکتر جان مک‌کلین برگردد، الزاما نقش او را روی پرده سینما باید یک بازیگر جوان بازی کند.

در این حالت، شرایط اقتضا می‌کند بروس ویلیس از فیلم حذف شود و بازی در نقش اصلی فیلم را به دست یکی از رقبای جوان خود بسپارد.

البته صنعت سینما همیشه راه‌هایی برای دورزدن این موضوعات دارد و در اینجا هم اگر بخواهد، می‌تواند کاری کند که بروس ویلیس همچنان در داستان فیلم باقی بماند.

یکی از ساده‌ترین و در دسترس بودن کارها این است که کاراکتر تازه‌ای به داستان اضافه شود که پدر جان مک‌کلین است. نقش او را هم می‌توان به‌راحتی به بروس ویلیس داد!

در این حالت، جان مک‌کلین جوان برای انجام کارهایش به مرید و مرشد خود که پدرش است مراجعه می‌کند!

گفت‌وگوی بروس ویلیس با رسانه‌های گروهی در ارتباط با حضور یک جان مک‌کلین جوان در داستان قسمت جدید فیلم، بازتاب وسیعی داشته است.

برای بسیاری از تماشاگران و علاقه‌مندان جالب است که واکنش او را در این رابطه بدانند. این موضوع از آن جهت اهمیت پیدا می‌کند که همگان ویلیس را به‌عنوان جان مک‌کلین جان‌سخت می‌شناسند و نام فیلم و کاراکتر اصلی‌اش با نام و کارنامه‌ هنری او گره خورده است.

به گفته بروس ویلیس این ایده خیلی خوبی است که داستان مجموعه فیلم به دوران جوانی جان مک‌کلین برگردد.

ایده خدعه‌آمیز کمیابی است! او می‌گوید: خیلی خوشحالم که چنین خبری را می‌شنوم. به این ترتیب، داستان فیلم به سمت جذابی می‌رود.

خط اصلی داستان این مجموعه فیلم، کاملا اصیل و اورجینال است و به همین دلیل، ارزش و لیاقت آن را دارد که ادامه پیدا کند و وارد محدوده‌های تازه شود.

این کار امکان آن را فراهم می‌کند که چرخش‌های تازه‌ای در دل داستان ایجاد کنیم و ماجراها را به این سو و آن سو بکشانیم.

نکته جالب گفت‌وگو آن است که بروس ویلیس فقط درباره تغییرات داستان و زمان آن صحبت کرده و اشاره‌ای به موضوع حضور یا عدم حضورش در قسمت تازه نکرده است.

رسانه‌های گروهی و منتقدان سینمایی می‌گویند برای آنها جالب است که از زبان خود بازیگر در این‌باره بشنوند و ببینند دیدگاه او در این رابطه چیست.

تهیه‌کنندگان اکشن دلهره‌آور و ماجراجویانه جان‌سخت دو سال قبل و پس از شش سال دوری جان مک‌کلین از روی پرده سینما، «روزی خوب برای جان‌سخت مردن» را تولید و روانه اکران عمومی کردند.

این فیلم تفاوت‌هایی با قسمت‌های قبلی این مجموعه هیجان‌انگیز داشت. مهم‌ترین تفاوت اضافه‌ شدن جک مک‌کلین جوان با بازی جی کارتنری (بازیگر تازه‌وارد) به‌عنوان پسر جوان جان مک‌کلین بود.

این دو در کنار هم، ماجراجویی‌های داستان را شکل دادند و مک‌کلین جوان نقش بسیار مهمی در پیشبرد داستان داشت، اما منتقدان و تماشاگران سینما استقبال زیادی از فیلم نکردند.

با وجود هزینه بالای 92 میلیون دلاری تولید فیلم، فقط 67 میلیون دلار در جدول گیشه نمایش سینماهای آمریکای شمالی فروش کرد.

از قرار معلوم، همین رقم پایین فروش بود که تهیه‌کنندگان فیلم را به صرافت و فکر انجام تغییراتی عمده و اساسی در قسمت بعدی آن انداخت.

بروس ویلیس یکی از تهیه‌کنندگان قسمت تازه و احیا شده جان‌سخت خواهد بود. هنوز رقم دقیق هزینه تولید آن مشخص و اعلام نشده است.

کمپانی تولیدکننده فیلم فعلا به‌دنبال فیلمنامه‌نویس قابلی است که وظیفه نگارش فیلمنامه جان‌سخت تازه را به‌عهده بگیرد.

تنها پس از آماده شدن این فیلمنامه است که می‌توان رقم هزینه‌های آن را مشخص کرد. فیلمنامه فوق بدون شک دارای سکانس‌های مهیج و نفسگیر تعقیب و گریز با ماشین و انفجارهای شدید و عظیم خواهد بود.

این دو از مشخصه‌های اصلی مجموعه فیلم جان‌سخت به حساب می‌آیند. ‌جان‌سخت تازه برای تابستان سال 2017 آماده می‌شود و کلید فیلمبرداری آن تا زودتر از پاییز سال 2016 زده نخواهد شد. شهر نیویورک لوکیشن اصلی فیلم است و باید منتظر اعلام نام بازیگر نقش جان مک‌کلین جوان بود.

مترجم: کیکاووس زیاری / منبع: امپایر آنلاین

ضمیمه قاب کوچک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها