رئیس سازمان مدیریت بحران کشور سیل را حادثه‌ای دانست که می‌تواند به اندازه زلزله برای تهران خطرناک باشد و گفت: به منظور پیش‌بینی و پیشگیری از وقوع سیل، سامانه‌های هشدار سریع در حوزه‌های آبریز تهران نصب می‌شود.
کد خبر: ۸۵۳۴۹۴

اسماعیل نجار در گفت‌وگو با ایسنا، درباره احتمال ورود سیل در تهران اظهار کرد: وقوع سیل در تهران سابقه داشته و در یکی دو سال گذشته نیز نشانه‌هایی از آن دیده شده است؛ مانند حادثه سیل کن یا سیلاب متروی تهران؛ از این رو می‌توان گفت سیل همیشه خطرات و خسارات زیادی دارد.

نجار با بیان این که در تهران هفت حوزه آبریز وجود دارد، گفت: اگر بنا باشد در تهران سیلی رخ دهد این هفت حوزه از نقاطی است که مشکل ایجاد خواهد کرد و البته در نقاطی دیگر نیز احتمال بروز سیلاب وجود دارد. رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: همچنین مساله دیگر خروجی‌های آب از تهران است که می‌تواند در روستاهای پایین‌دستی مشکل ایجاد کند؛ لذا در این باره مطالعاتی انجام شده و اقداماتی نیز باید انجام شود. نمونه اخیر این حادثه را در سیلاب قیام دشت مشاهده کردیم. وزارت راه و شهرسازی، وزارت نیرو، شهرداری تهران، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جنگل‌ها و مراتع از جمله مراکزی هستند که در این زمینه مسئولیت دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها