جام جم آنلاین: آنچه برای بسیاری از مردم یک شگفتی زمستانی محسوب می شود می تواند برای سالمندان خطراتی را در پی داشته باشد. برف و یخبندان باعث زمین خوردن آنها می شود ، و علاوه بر این هوای سرد ، عدم تحرک و ورزش ، و انزوای آنها همگی به این گروه سنی آسیب پذیر صدمه وارد می کند.
کد خبر: ۸۵۳۲۸

به گزارش هلث دی متخصصان دانشگاه ایندیانا پولیس راهکارهایی را برای کمک به سالمندان در حفظ امنیتشان در فصل زمستان ا رائه کرده اند:
- هنگام بیرون رفتن از خانه بهترین کفشتان راحتی به پا کنید.
- پیاده روهای برفی یا یخ زده را با استفاده از نمک و شن بپوشایند تا خطر زمین خوردگی کاهش یابد.
- زیاد بیرون نروید. برای خرید و کارهای بیرون از منزل سعی کنید از نزدیکان یا همسایگان کمک بگیرید .کسی را بیابید که پارو کردن برف و دیگر کارهای دشوار را انجام دهد.
- داخل منزل ورزش کنید. این ورزش ها شامل پیاده روی ، دو چرخه ثابت بزنید و یا با نوارهای تناسب اندام تمرین کنید. ورزشهای کششی روزانه به حفظ قابلیت ارتجاعی بدن کمک می کند.پیش از آغاز حرکات ورزشی با پزشکتان مشورت کنید.
- لباس مناسب بپوشید. هوای سرد تهدید جدی برای سالمندان بویژه مبتلایان به آلزایمر یا زوال ذهن محسوب می شود.
این افراد باید با پوشیدن لباس گرم از خطر سرمازدگی بکاهند.
- هوای خانه را گرم نگه دارید. برای حفظ گرما در خانه باید از وسایل گرمازای مناسب استفاده کرد. همچنین پوشیدن لباس های مناسب به حفظ گرمای بدن کمک می کند.
- اگر وسایلی همچون بخاری ، حمام گازی ، یا سیستم های گزمازای گازی در منزل دارید ، یک کنترل کنده مونوکسید کربن نصب کنید.
- با اعضای خانواده ، دوستان و همسایگان در تماس باشید.
افسردگی در فصلزمستان شایع تر است و هوای بد می تواند سبب انزوای اجتماعی سالمندان شود. در صورعدم امکان نزدیکان از طریق تلفن با آنها ارتباط داشته باشید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها